Till slut måste man bestämma sig (skaffa barn eller inte)
Jag är 34 och längtar efter barn. Har jobb och hus och en sambo som också vill . Samtidigt kommer den där osäkerheten, som alltid dyker upp. Hur kommer det att bli? Är jag redo? Tänk om jag inte klarar av det? Tänk om något går fel? Blir jag en bra mamma? Tänk om jag får ångest över allt ansvaret? Och tänk på förlossningen!
Livets viktigaste beslut - och man vill ju gärna kunna säga att man är 100% säker. (Finns säkert många som säger "Är du inte 100% säker, så ska du inte skaffa barn" eller "Är det rätt så känner man det bara!" eller något annat käckt) Men jag är en grubblande person, och har nog aldrig varit 100% på viktiga beslut i livet (studier, byta jobb, flytta långt bort för arbete, flytta ihop - jag har gjort det ändå, och så har det gått bra.)
Hittills har barndrömmen bara varit positiv, men också på avstånd. (Liksom - klart att jag vill ha barn nån gång i framtiden!). Nu är jag 34 och framtiden är liksom här. Det går inte att vela hur länge som helst. Och det är säkert därför dessa osäkerhetskänslor har dykt upp.
Någon som känner igen sig?