Det är egentligen inte så mycket man behöver tänka på. Solskyddskläder och hatt/keps är jättebra eftersom solen kan vara stark där även i maj, men det kan också vara ganska blåsigt och kallt på kvällarna så ta med något lite varmare också. Sedan kör de som galningar på Kreta och det finns inte alltid trottoarer där man tycker att det borde finnas det, så jag rekommenderar att ta med en bärsjal/sele om ni inte kommer befinna er mitt inne i stan eller vid stranden hela tiden. Det är dessutom väldigt praktiskt på flygplatsen. I övrigt finns inte välling i Grekland (inte över allt, i alla fall) så äter barnet det så kan ni ju ta med er det, men annars finns blöjor och sånt på plats så det behöver man inte släpa med sig.
Sedan kan det vara bra att ta med en resevattenkokare om det inte finns någon på hotellet, så att ni kan värma barnmat eller koka dricksvatten till barnet (om du inte helammar, det vill säga. I så fall behövs det inte). En blomspruta kan man ju ta med också, och spraya barnet med om det är väldigt varmt.
I övrigt kan jag inte komma på något speciellt. Flygresan brukar inte vara några problem för sådana små, om de inte är väldigt förkylda. Vi var till kreta när sonen var 6 månader och det var jättetrevligt.