lergigan comp vid graviditet??

Jag åt det under 3 dagar vi en av mina graviditeter, jag blev som ett sittandes kolli med baksmälla och avbröt behandlingen.
Jag har atit det regelbundet fran ve 8 och hela graviditeten. Aven primperan. Fanns inte direkt nagot alternativ... och dom hjalpte mot illamaendet!
Lergigan comp är väl beprövat och anses helt säkert. Jag har ätit det hela mina två tidigare graviditeter och även denna då jag nu är i vecka 36. Inga missfall här eller skadade barn Man kan vara lite trött de första dagarna man äter medicinen, men det blir bättre sen. Kombinerat med pyridoxin (vitamin b6) så mår jag ganska bra och kräks mycket sällan.
Jag åt det hela förra graviditeten, allt gick hur bra som helst. Tar det nu också, är i v9. Tänk på att varje tablett innehåller lika mycket koffein som en halv kopp kaffe, så undvik annat koffein om du tar dem.
Jag åt dom under min andra graviditet. Hjälpte otroligt bra mot illamåendet. Dock kan man bli väldigt trött av dom och känna sej lite dåsig och konstig av dom. De flesta mediciner ger ju biverkningar :( Man får inte köra bil på dom tex...
Dom skadar inte barnet i magen :)
Jag tog 10 tabletter om dagen under långa perioder under graviditet 2 (tog 4 om dagen med första) och båda mina barn är ok.
Jag åt dem i början av min graviditet, de rekommenderades av både läkare och barnmorska och ska inte påverka fostret.
Fick dem utskrivna aav läkare på mvc under grav. Man kan annars läsa på fass.se
Jag åt också Lergigan Comp under graviditet nr två. Hjälpte jättebra och jag är mest arg för att jag inte begärde mer hjälp och fick det första graviditeten också. Postafen var ju rena tramset, hjälpte inte alls.
Läkaren sa att det inte passerar moderkakan så fostret påverkas inte. Barnet är förresten nu tre år, frisk och välmående!
Jag åt Lergigan Comp på morgonen och Lergigan på kvällen under de två senaste graviditeterna.
Om jag åt dem i omvänd ordning så var jag däckad hela dagen och vaken hela natten.
Okej, det står inte på dom längre, jag vet. Läkaren rekommenderade inte att göra det. Upp till var och en att ta ansvar i trafiken. Jag klarade att köra när jag ätit dom länge och biverkningarna lagt sej lite. Men dock inga längre sträckor då jag blev extremt trött av tabletterna.
Oj finns det 2 olika Lergigan? Comp är inte lika starka som bara Lergigan? Visst missat det ;)
Åt lergigan comp när jag väntade dottern, hon är idag en fullt frisk och normal tvååring. Alternativet är ju att bli inlagd med näringsbrist om du bara kräks och det är knappast bättre för barnet.
Käkade lergigan comp halva grav, blev varken pigg eller trött. Men hjälpte mot illamåendet
Jag kör bil med lergigan comp men inte med lergigan som jag tar till kvällen.
Tack så mycket för alla svar! Känns mycket bättre nu när jag hör att även andra ätit dessa tabletter. Tog första i dag och tror att jag redan känner mig lite bättre..