• mammave

Fostervattensprov i Örebro - när fick ni svar?

Gjorde fvp i tisdags em och lider just nu pga denna tortyr väntan är. Jag gjorde detta pga dåligt resultat på KUB, där blodprovet drog ner mina siffror. Börjar fasa inför måndagen och tisdagen. De sa att jag borde få svaret då, men kommer vara livrädd att telefonen ska ringa.

Ni andra som gjort på USÖ, hur lång tid tog det för er att få besked? Spelar det någon roll om man gjorde det på fm el em (tänkte om de har leveranser som går innan em). Skulle vara tacksam för lite svar från er som gjort fvp om ni ville berätta hur lång tid det tog att få svar. Jag har fått lite förhoppning eftersom jag inte fick svar i fredags, men antar att det inte behöver betyda något egentligen.

• Svar på tråden Fostervattensprov i Örebro - när fick ni svar?
  • Sofia tur

Jag lider med dig!! Jag ska göra fvp på måndag... Hoppas du får bra svar! Håller tummarna för dig.

• Chinirauring

Hej gjorde fvp och för mig tog det en vecka. Men mitt hade kommit bort i posten så jag ringde som en tok om svar. Vilket visade sig vara bra. Har nu i efterhand kommit på varför jag fick 1:2 i risksiffra. Jag gjorde ett blodprov och veckan efter gjorde jag ultraljudet. Då visade det sig att den var för liten och fick en ny tid veckan därpå. Men jag fick inte göra nytt blodprov, det där med blodprovet är viktigt att det inte är för gammalt. Max 1 vecka. Vad hade den lilla i nackspalt?

• mammave

Nackspalten var bra, sa de. Men jag kommer inte ihåg vad den var. Det var blodprovetsom drog ner mina siffror.

Chinirauring skrev 2012-10-15 10:33:50 följande:
    Hej gjorde fvp och för mig tog det en vecka. Men mitt hade kommit bort i posten så jag ringde som en tok om svar. Vilket visade sig vara bra. Har nu i efterhand kommit på varför jag fick 1:2 i risksiffra. Jag gjorde ett blodprov och veckan efter gjorde jag ultraljudet. Då visade det sig att den var för liten och fick en ny tid veckan därpå. Men jag fick inte göra nytt blodprov, det där med blodprovet är viktigt att det inte är för gammalt. Max 1 vecka. Vad hade den lilla i nackspalt?
    Var ringde du då?
  • Chinirauring

Alltså du ska ju få svaret idag alt imorrn annars så ringer du. Ringde växeln på usö och frågade vart allt skickas och sen ringde jag Uppsala nåt och dem ringde upp mig. Men googla vart dem skickar proven. Dem säger ju att det ska ta Max 1 v för snabb analysen. Då ska du få brev idag, annars kanske dem ringer. Usch jag vet hur du känner dig och håller tummarna för dig.

• mammave
    Chinirauring skrev 2012-10-15 11:33:47 följande:
    Vad fick du i risksiffra då?

1/84

Jag vet att de skickat det till Uppsala, men vet inte hur man får tag på dem på labi Uppsala. Lämnar de verkligen ut svar om jag ringer dem?  
  • mammave

Min bebis är frisk och et brev är på väg. Ringde läkaren som ringde lab och sen oss med ett glädjande besked :)

Svar på tråden Fostervattensprov i Örebro - när fick ni svar?