• IKN

Mammor med barn i 10 månaders ålder eller äldre i STHLM!

Jag vet inte hur jag ska skriva det här eller varför jag ens skriver det. Kanske bara för att det är min egna hemlighet och min sambo inget vet. 

Kan börja med att jag har kopparspiral så jag lurar ingen på det sättet. Vi har ett barn på 10 månader och jag är verkligen sugen på en till även om jag tycker föräldrarollen är väldigt krävande och jobbig vissa gånger, även om jag ibland önskar mig friheten och spontaniteten så är jag ändå mer än nöjd över att ha denna lilla varelse i mitt liv (ändock om jag önskar att min sambo tog mer ansvar). Jag vet att vi inte kan skaffa fler barn just nu, våran livssituation håller just förs oss tre + hund då jag studerar och han är pappaledig. Men jag har längtan efter ett till barn, egentligen vet jag inte varför. Har aldrig varit barnkär och har alltid sagt efter våran dotter nu att jag endast vill ha ett barn, vill inte gå igenom en sådan graviditet (som visserligen var ganska lättsam) och förlossning (vilket var hemskt för mig). Min sambo har kommit med olika svar, ena stunden ville han ha ett barn, andra stunden två, sen ville han tre och nu helt plötsligt bara våran prinsessa vi har nu. Jag är mer än säker på att jag vill ha ett syskon åt henne, och gärna innan hon bli för stor, helst innan hon blir fyra. Men jag känner att jag inte vill att hon ska vara ensambarn, jag vet hur mycket hon älskar andra barn och vi känner knappt något med barn i hennes ålder så hon umgås aldrig med andra barn, det skulle vara om hon fick dagisplats i januari.. men det är ett tag tills dess. 

Men annars, finns det några mammor med barn i min ålder i STHLM som vill träffas och umgås med barnen får ni gärna höra av er. Jag är ledig varje fredag och på helgerna :)

Nu har jag helt glömt bort syftet med denna tråd haha. Lägger till om jag kommer på :)  

Svar på tråden Mammor med barn i 10 månaders ålder eller äldre i STHLM!