• penapöna

Vill ha tips på restauranger i Gamla Stan

I en annan tråd www.familjeliv.se/Forum-5-72/m669390.html så inser jag att vi bör tänka att vi ska bjuda ett par från USA på middag på en restaurang. Vi kommer att vara i Gamla Stan på eftermiddagen och därför behöver jag tips på restauranger där.

Själv känner jag mest till Västerlånggatan och har bara varit på Michelangelo. Inte så mysigt och dyrt tycker jag.

Jag vill helst äta vegetariskt alternativ, gärna pasta. De andra äter vad som helst.

Hoppas någon har tips !!

• Svar på tråden Vill ha tips på restauranger i Gamla Stan
  • Andrietta

Det finns en TOPPEN kinaresturang. På kornhamnstorg. Heter formosa. De har väl det mesta.
    Annars funkar ju även den italienska resturangen som ligger runthörnet mot tunnelbanan. Dock kommer jag inte ihåg vad den heter just nu=(

Annars rekommenderar jag www.alltomstockholm.se där kan man söka som man vill=) Även om du nu har mina två favoriter iaf=)

• Lena A

Hallå! Jag tycker tyvärr att Gamla Stan är mycket turistfälla! En bra italiensk restaurang som verkligen är mycket Italien är Papa Sisto på Lilla Nygatan 11. Maten är kanon och mycket god! Gillar man det lite trendigare kan man ju välja Bistro/Grill Ruby. På grillen är det lite billigare. Där har de hamburgare (supergoda), wraps mm. Ruby ligger på Österlånggatan 14.

Ett tips kan vara att på Gondolen, som har trevlig utsikt. dricka en drink och titta ned på Gamla Stan.

Ha det så trevligt!

• MalinI

Finns en kinakrog som heter blue dragoon. Vet inte hur det är med vegitariskt. Men det finns nudlar i alla fall
    Men det är en turistfälla.
    Själv tycker jag att det är mycket dålig mat över lag där. Jobbade där inne förrut. Blev oftast blue dragoon eller en yoghurt.

Skulle hålla mig utanför gamla stan.
    Lycka till

• MalinI

Blue draggon ligger mot vattnet. Vet inte vad den heter. Vid järntorget och neråt mot vattnet.

• penapöna

Tyvärr så är ju Gamla Stan en turistfälla, men våra besökande USA gäster som ju är turister vill se Gamla Stan och det är där vi kommer att vara när det blir dags för mat.

Tack för era svar, skriver ner och sparar!

• Fillifjompan73

Trattoria Romana har suverän god mat - vet ej adressen men den ligger inte långt från T-banan. Lite dyrt men ack så gott!

Ciao!

• Popflickan

Åhh Papa Sisto som någon redan har tipsat om!! Underbart god mat, inte dyrt heller och riktiga italienare!

• Andrietta

Fillifjompan73 ; Tack. Det var den resturangen jag var ute efter=)

Så till trådstartaren; Trattoria romana är en toppen resturang. Dyr, men bra.

Svar på tråden Vill ha tips på restauranger i Gamla Stan