Tidigare mens med gonal f, ovitrelle å insemination?
Hejhej
Vi har börjat inseminera, andra månaden nu som vi gör det. Det är inga "fel" på mig eller mannen, vad de kan hitta iaf. Vi är sekundärt barnlösa.
Denna månad tog jag gonal f sprutor 75 ie på cd 5,7,9,11 för första gången, innan har jag ätit pergotime i ca 1,5 år.
Jag tog ovitrelle på cd 14, och vi gjorde insemination på cd 15 ,16 och 17, jag gjorde vul och äggblåsan var cd 14 - 18*11mm, cd 15 - 22*21 mm, cd 16 - 25*23 mm och på cd 17 hade den brustit.
Jag gjorde en HSG röntgen på cd 10, som gjorde SKITont! Det var trångt i vänster äggledare, men som vart igenomspolat och såg bra ut. Äggblåsan denna månad var på höger sida.
Nu igår, på cd 26 så fick jag en liten, liten blödning. Det var lite rosa blandad flytning i trosan, och sen när jag torkade mig senare efter toabesök så var det lite rosa på pappret?
Jag brukar ha en lutealfas på 16 dagar, så min mens borde komma om en vecka, på cd 33. Det har inte vart mer, men sen nu precis då jag torkade mig igen så var det lite rosa flytningar. Jag har till o från lite att jag känner lite i magen, lite molvärk, mensvärk.
Det är precis så min mens brukar starta, men är det inte för tidigt?
Vad är det här? Kommer mensen redan?
Kan man få kortare lutealfas, tidigare mens med gonal f?
Nån som vart med om det?
Väldigt tacksam för svar!