• Anonym (för ung?)

    Hur göra äldre man intresserad?

    Ja hur gör man egentligen för att en lite äldre man ska bli intresserad?

    Är själv 28 år, smart, har jobb, ser bra ut..Och..jag attraheras av män som är 40-45 ungefär. 

    Har varit med på en dejtingsida ett tag och där finns onekligen attraktiva män i denna ålder.  De blir intresserade av mig, vi går på dejter och de (och jag!)blir ännu mer intresserade...och sedan..kommer det fram att jag är för ung?? Då är jag bara intressant i egenskap av flirt, lite kul, för att jag är yngre. Ingen som de vill ha en seriös relation med. 

    Så ja.. hur gör man?  

  • Svar på tråden Hur göra äldre man intresserad?
  • Anonym

    Tyvärr tror jag inte det finns särskilt mycket du kan göra åt det. Då du träffar någon som allt bara klickar med (oberoende av ålder) så kommer det att fungera i alla fall.
    Jag är själv tillsammans med en äldre man, men det "bara blev så". Går ju aldrig att tvinga fram någonting...
    Finns det någon speciell anledning till att du dras till äldre män?

  • Anonym (för ung?)

    Jag dras inte till alla äldre män såklart, men generellt är det nog att de har "landat" mer än yngre. Tryggare, ansvarsfulla, koll på sin ekonomi. Har alltid varit tillsammans med yngre eller jämnåriga killar innan och det blir alltid jag som får agera ledare. har väl tröttnat på det antar jag :)

  • ulfsas

    Du går väl göra som alla andra. Leta på nätet efter någon du gillar eller så går du väl ut och dansar. Bjud upp den kille du gillar.
    Det är inte många killar som blir ledsna om en söt och trevlig tjej kommer fram.
    Om inte du vill eller vågar ta första steget så får du väl skapa lite ögonkontakt. Det brukar göra susen.
    All lycka

  • Prodigal
    Anonym (för ung?) skrev 2012-10-14 12:47:07 följande:
    Ja hur gör man egentligen för att en lite äldre man ska bli intresserad?

    Är själv 28 år, smart, har jobb, ser bra ut..Och..jag attraheras av män som är 40-45 ungefär. 

    Har varit med på en dejtingsida ett tag och där finns onekligen attraktiva män i denna ålder.  De blir intresserade av mig, vi går på dejter och de (och jag!)blir ännu mer intresserade...och sedan..kommer det fram att jag är för ung?? Då är jag bara intressant i egenskap av flirt, lite kul, för att jag är yngre. Ingen som de vill ha en seriös relation med. 

    Så ja.. hur gör man?  
    Hej, inboxa mig om du vill så får du min fb adress, singel med två småflickor som jag har hand om varannan vecka
  • Anonym (för ung?)
    ulfsas skrev 2012-10-14 18:45:06 följande:
    Du går väl göra som alla andra. Leta på nätet efter någon du gillar eller så går du väl ut och dansar. Bjud upp den kille du gillar.
    Det är inte många killar som blir ledsna om en söt och trevlig tjej kommer fram.
    Om inte du vill eller vågar ta första steget så får du väl skapa lite ögonkontakt. Det brukar göra susen.
    All lycka
    Jo det är ju det jag gör :) Men efter första intresset verkar jag ändå ses mer som en flirt av dessa män, det är som att hit men inte längre :P
  • Anonym (för ung?)
    Prodigal skrev 2012-10-14 18:58:13 följande:
    Hej, inboxa mig om du vill så får du min fb adress, singel med två småflickor som jag har hand om varannan vecka
    hej tack, men jag skrev inte här för att ragga utan för att förstå hur män i denna åldern fungerar. ;)
  • Anonym
    Anonym (för ung?) skrev 2012-10-14 16:32:20 följande:
    Jag dras inte till alla äldre män såklart, men generellt är det nog att de har "landat" mer än yngre. Tryggare, ansvarsfulla, koll på sin ekonomi. Har alltid varit tillsammans med yngre eller jämnåriga killar innan och det blir alltid jag som får agera ledare. har väl tröttnat på det antar jag :)

    Men då borde du förstå hur de tänker. Som dig.
  • Anonym
    Anonym (för ung?) skrev 2012-10-14 12:47:07 följande:
    Ja hur gör man egentligen för att en lite äldre man ska bli intresserad?

    Är själv 28 år, smart, har jobb, ser bra ut..Och..jag attraheras av män som är 40-45 ungefär. 

    Har varit med på en dejtingsida ett tag och där finns onekligen attraktiva män i denna ålder.  De blir intresserade av mig, vi går på dejter och de (och jag!)blir ännu mer intresserade...och sedan..kommer det fram att jag är för ung?? Då är jag bara intressant i egenskap av flirt, lite kul, för att jag är yngre. Ingen som de vill ha en seriös relation med. 

    Så ja.. hur gör man?  
    De kanske tycker att du är för ytlig/inte tillräckligt mogen?
  • Anonym (för ung?)
    Anonym skrev 2012-10-14 20:26:55 följande:
    De kanske tycker att du är för ytlig/inte tillräckligt mogen?
    Kanske det. Ytlig är jag knappast, men funderar på om det har med mognad att göra. Tycker själv att jag är mogen, men visst det är ju ett glapp på några år, kanske har med det att göra.
  • Anonym
    Anonym (för ung?) skrev 2012-10-14 20:30:58 följande:
    Kanske det. Ytlig är jag knappast, men funderar på om det har med mognad att göra. Tycker själv att jag är mogen, men visst det är ju ett glapp på några år, kanske har med det att göra.

    Men precis. Ålder är, som du själv tycker vad jag förstår, långt mer än en siffra.
  • Anonym

    Kan det vara så att de är så gamla att de redan är klara med småbarnsåren och ser en stor risk i att du också vill ha barn och att de ska behöva börja om igen?

    I vår umgängeskrets, 35-50 är det den vanligaste frågan som diskuteras mellan dem som är ensamma  och önskar träffa någon ny. Ingen vill ha en yngre kvinna utan barn.

  • ulfsas

    Det med barn biten tänkte jag fråga dig om. Har du redan barn eller inte. Som redan sagts så är det nog ofta ett stort hinder.

  • isabell99
    Anonym skrev 2012-10-14 20:45:46 följande:
    Kan det vara så att de är så gamla att de redan är klara med småbarnsåren och ser en stor risk i att du också vill ha barn och att de ska behöva börja om igen?

    I vår umgängeskrets, 35-50 är det den vanligaste frågan som diskuteras mellan dem som är ensamma  och önskar träffa någon ny. Ingen vill ha en yngre kvinna utan barn.
    Fast det finns en del killar som är 35-40 och inte har barn men skulle vilja det. De finns iaf i Stockholm. Flört
  • isabell99
    Anonym (för ung?) skrev 2012-10-14 12:47:07 följande:
    Ja hur gör man egentligen för att en lite äldre man ska bli intresserad?

    Är själv 28 år, smart, har jobb, ser bra ut..Och..jag attraheras av män som är 40-45 ungefär. 

    Har varit med på en dejtingsida ett tag och där finns onekligen attraktiva män i denna ålder.  De blir intresserade av mig, vi går på dejter och de (och jag!)blir ännu mer intresserade...och sedan..kommer det fram att jag är för ung?? Då är jag bara intressant i egenskap av flirt, lite kul, för att jag är yngre. Ingen som de vill ha en seriös relation med. 

    Så ja.. hur gör man?  
    Kan det vara så att de bara är intresserade av att dejta lite olika tjejer utan att binda sig?
    Tror inte att det har med din ålder att göra. Du är 28=en vuxen kvinna. 10-15 års skillnad är ju ingenting så jag tycker att det beror på något annat, inte på din ålder.
  • Anonym

    Ta upp golf kanske... :D.... skämt åsido, det är väll kanske inte så vanligt att äldre män vill ha ett seriöst förhållande med någon som är så ung som du, så fortsätter du leta så hittar du nog nån tillslut iaf.

  • Tavelkrok

    Kan tänka mig att det för somliga kan få inverkan på det sociala livet. De flesta av oss i den åldern har skapat ett liv på nån sorts nivå. Tänker på relationer med grannar, barnens kamraters föräldrar, jobbrelationer och ens egna vänner, de få som är kvar när man blivit singel. Jag vet hur snacket går åtm på en mindre ort när en man träffar en avsevärt yngre kvinna. Tror att många helt enkelt är lite oroliga för vad "folk ska säga" och vågar inte ta det till en seriös nivå.

  • Anonym (Hillary)
    Tavelkrok skrev 2012-10-15 13:05:24 följande:

    Kan tänka mig att det för somliga kan få inverkan på det sociala livet. De flesta av oss i den åldern har skapat ett liv på nån sorts nivå. Tänker på relationer med grannar, barnens kamraters föräldrar, jobbrelationer och ens egna vänner, de få som är kvar när man blivit singel. Jag vet hur snacket går åtm på en mindre ort när en man träffar en avsevärt yngre kvinna. Tror att många helt enkelt är lite oroliga för vad "folk ska säga" och vågar inte ta det till en seriös nivå.


    Och det är därför många människor går omkring och är olyckliga. För man är orolig över vad "folk ska säga". Rynkar på näsan
  • Anonym (40åring)
    Anonym (för ung?) skrev 2012-10-14 12:47:07 följande:

    Ja hur gör man egentligen för att en lite äldre man ska bli intresserad?

    Är själv 28 år, smart, har jobb, ser bra ut..Och..jag attraheras av män som är 40-45 ungefär. 

    Har varit med på en dejtingsida ett tag och där finns onekligen attraktiva män i denna ålder.  De blir intresserade av mig, vi går på dejter och de (och jag!)blir ännu mer intresserade...och sedan..kommer det fram att jag är för ung?? Då är jag bara intressant i egenskap av flirt, lite kul, för att jag är yngre. Ingen som de vill ha en seriös relation med. 

    Så ja.. hur gör man?  


    Första frågan är vad det är som gör att de inte är intresserade. Bara ålder låter som en undanflykt. Är du säker på att personerna du träffade inte redan har förhållanden och bara ville ha lite sex?

    När du kommit upp över 40 brukar de flesta ha landat i sina liv. Om personen har barn kan det vara en störande faktor kan vara bökigt för en 45 åring med en 20 årig dotter att presentera sin 28 åriga flickvän.

    Men det är även en fråga till dig, är du ute efter ett förhållande med barn? Detta kan påverka intresset för 40 årigen beroende på om han vill ha eller inte vill ha barn.

    Utöver det brukar män i gruppen 40+are som regel vara mognare än 25 åringar, så det handlar även om hur du beter dig. Då jag själv tillhör denna grupp och gjorde slut med min flickvän som var i din ålder ganska nyligen kan jag dra några egna erfarenheter.

    Det är bra om du är ganska rak med vad det är du vill ha ut av förhållandet, när ni kommer så långt. Det du förhoppningsvis kan förvänta dig tillbaka då är samma sak dvs att han är ärlig med dig om vad han är intresserad av.

    Är det särbo, sambo, möjligt giftermål i framtiden. Är barn något någon av er funderar på och så vidare. Det allt för många kvinnor tror är att ni kan ta mannen som han är och sedan långsamt förändra han. Det blir inte bra om ni har en man med egen vilja. Självklart kan önskemålen förändras över tid, men ta då en öppen dialog i stället.
  • Anonym (Åsnekungen)
    Anonym (för ung?) skrev 2012-10-14 12:47:07 följande:

    Ja hur gör man egentligen för att en lite äldre man ska bli intresserad?

    Är själv 28 år, smart, har jobb, ser bra ut..Och..jag attraheras av män som är 40-45 ungefär. 


    Jag är 40-45 ungefär och attraheras av 28-åriga kvinnor.
    Hur ska en kvinna göra för att jag ska bli intresserad?
    Ja, är hon attraktiv så blir jag intresserad. Om det sen visar sig att hon är trevlig och vi trivs ihop, då är jag fortfarande intresserad. Om vi har kemi och klickar, då... osv. Glad
Svar på tråden Hur göra äldre man intresserad?