• Anonym

Tine k , lexington och soul of himla. hur har folk råd?

hur gör folk.. hur har dem råd att inreda med såna dyra saker.

va in på house of philip.

Hennes nya vardagsrum;

Kivik soffa ca 10.000
    Matta 6000 ;-   
    kuddar 500 styck
    svart bord från day 1800.

sen hennes gohst soffa 23.000??

sen resta av hennes hem finns day saker , tine k lampor.

Hur fan har männsikan råd?  

• Svar på tråden Tine k , lexington och soul of himla. hur har folk råd?
  • puss

man arbetar, spar och prioriterar.

exempelvis. det finns folk som tjänar pengar, vet du.  

Easy cum easy go
  • Anonym (:))

Antagligen har hon och hennes sambo en ganska rejält tilltagen månadsinkomst tillsammans. Om de haft det så en längre tid så finns ju chansen att de liksom jag och min sambo lever i ett obelånat hus med låga boendekostnader (vi snittar på en boendekostnad på 3000 kr).

Jag har ofta upptäckt att folk med ett stort inredningsintresse också ägnar detta mycket tid. Vilket innebär att de kanske inte lägger speciellt mycket pengar på intressen utanför hemmet.
    En vanlig vuxen med bra inkomst lägger säkert ett antal tusenlappar på någon form av fritidsintresse (jag lägger 4000 kr/mån på mitt), om hon lägger motsvarande summa på inredning och kläder så blir det nästan 50 000 kr/år som kan användas till det.
    En snabbtitt i bloggen visar att hon verkar gilla matlagning och bakning, troligtvis så sparar detta massor med pengar jämfört med i familjen där man primärt äter ute.

Som stamkund i vissa butiker får man säker inte helt sällan en inblick i när de byter sortiment och när de säljer skyltexemplar. Bara för att normalpriset på en soffa är 23 000 så är det ju inte säkert att hon faktiskt betalat så mycket. 

Bloggen verkar påkostad och jag tvivlar inte en sekund på att hon tjänar lite pengar på den, men också får gåvor från vissa märken emellanåt.

• Anonym (:))

Kikade dessutom in i hennes frågor och svar och läser man lite mellan raderna så är många av hennes vackra möbler och fina lampor loppisfynd som målats, eller köpta på helt vanliga Bauhas och pimpade. IKEA nämns också många gånger. En hel de arvegods och antikviteter finns också verkar det som.

• Anonym

Hon har tre döttrar = billigare.

Det är inga kostnader för hockey och skjutsar. Barnen stannar hemma hos morsan och pysslar. 

• Indianica

Hon har ingen man som köper bilar och motorcyklar och dyr elektronik?

Min man är jäääääkligt dyr i drift, 10 000 per månad minst. Tänk om han ville inreda för den summan istället

• Anonym

Döttrar kan oxå ha dyra intressen, dansskolor är inte billigt, döttrar gillar oxå hockey och fotboll. Att överhuvudtaget vara med i en idrottsklubb är inte billigt, Att rida är absolut inte billigt. 

• Anonym (samma stad)

Det är nog så att båda tjänar bra inom olika områden. Förmånliga villkor för bolån, ärvda pengar, goda placeringar och stöttande släktingar med fina semesterboenden så kan man resa mycket utan att det kostar skjortan, bara en bil m m.

Dessutom har hon två döttrar och en son om nu det spelar någon som helst roll.

Det är väl bara att konstatera att vi alla har olika förutsättningar och väljer att lägga våra pengar på olika saker.  

Det fantastiska är väl att hon så frikostigt delar med sig av sitt hem och liv och inspirerar många. Man måste inte köpa allt och ofta finns det enklare kopior som inte alls kostar lika mycket.   

• Anonym (mm)

Jag kan säga att själv så har jag kanske inte superfint i mitt hem men har däremot "märkes" kläder i vissa saker och där känner jag att jag köper lite då och då istället för mycket. Jag köper exempelvis en dyrare vara på julrean/rabatt varje år eller utan så det gör att jag nu har vinterjacka - didriksson, skaljacka Haglöfs, softshell haglöfs, Fleece houdini, m.m.
    Samma med sängkläder Lexington sängkläder köpte jag ett år och så samlar jag på mig lite varje år.
    Nu är ju den bloggerska du pratar om över 35 iallafall mer vågar jag inte säga och då brukar man ju få lite dyrare presenter iallafall de som jag känner i min omgivning får lite dyrare presenter exempelvis lexington kockrock eller kuddöverdrag osv.

Jag fick själv i 25 års present 6 pack med glas av finare märke. Samt smycke av finare märke.
    Tror att genom åren samlar man på sig saker och kanske prioriterar att köpa lite dyrare saker istället.
    Sen finns ju faktiskt blocket och tradera också ;)

• Billig trevnad

Jag känner inte till exemplet i TS, men jag undrar ibland över det generellt. T.o.m. vanliga svennar har blivit såna märkesfantaster från skor till minsta lilla lampa. Det känns som lite märkligt prioriterade pengar, men jag hoppas att de mår bra av det!

Det är så lätt att skapa fina inredningar om man kör med samma beprövade, svindyra grejer som alla andra. Det går att skapa fantastiska hem med ganska lite pengar, men då måste man skapa sin egen stil och det kräver mer skills tror jag.

• 0LaLuna0

Sen kan man faktiskt köpa begagnade saker! Jag har ett nytt vardagsrum för ca. 4000kr med bättre begagnad soffa

• carla 29

Ha ha, ingen av er ovan verkar bevisligen ha ett liv. Om ni tog er tid att utbilda er, jobba osv så hade ni kanske ni hade tjänat ihop en lite större slant och inte slösade dyrbar tid på att kommentera och skriva på såna här forum. Gud, get a life liksom. kram

• Anonym (Esmeralda)

...med tanke på att du anser att de som kommenterar och skriver på FL borde "get a life" så antar jag att det gäller dig också -du slösar ju själv dyrbar tid här!

carla 29 skrev 2016-07-11 19:27:14 följande:

Ha ha, ingen av er ovan verkar bevisligen ha ett liv. Om ni tog er tid att utbilda er, jobba osv så hade ni kanske ni hade tjänat ihop en lite större slant och inte slösade dyrbar tid på att kommentera och skriva på såna här forum. Gud, get a life liksom. kram

• Anonym (LOL)
    carla 29 skrev 2016-07-11 19:27:14 följande:

Oj, ditt liv måste vara obefintligt, eftersom du sitter och läser i en tråd från 2012.

Herregud, skaffa dig ett liv...
Svar på tråden Tine k , lexington och soul of himla. hur har folk råd?