• Anonym (?)

Min 3-åring framkallar nysningar på storasyster!

Mina barn har kommit på en konstig lek. Min dotter på 9 år låter sin lillebror på 3 år framkalla nysningar på henne, då båda verkar gilla detta. För varje gång han få henne att nysa får han en puss. Konstig lek.......
    Ibland med en pappersbit, ibland en fjäder, peppar eller vad det nu kan vara.

Är detta någon ny lek bland barn? Är det farligt nysa för mycket?  

Är helt borta...........    

• Svar på tråden Min 3-åring framkallar nysningar på storasyster!
  • Anonym (?)

puffar upp

• Anonym (?)

puffar igen!

• Ciliaja

Klart det inte är farligt! dom kommer nog tröttna snart!

The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • Stålmamma

Nä det är nog inte farligt att nysa men hur gör dom för att framkalla nysningen? Stoppar dom upp pappersbiten i näsan då eller sniffar pepparen?

• Anonym (?)
    Stålmamma skrev 2012-10-14 19:56:37 följande:
    Nä det är nog inte farligt att nysa men hur gör dom för att framkalla nysningen? Stoppar dom upp pappersbiten i näsan då eller sniffar pepparen?

Ja, typ så. Eller så har hon det i handen och så får han blåsa. Eller så kittlar han henne med något. Konstig lek.....
  • Fia 28

Om det vore farligt att nysa vore jag som pollenallergiker rejält illa ute.

• Anonym

Sådär gjorde vi när vi var runt fjorton, känslan är något orgasmisk så det är väl därför dom gör det. 

• orolig2325

Rådfråga 1177, vad jag har hört så kan det vara farligt att nysa för mycket/för hårt, men vad vet jag, ring 1177 somsagt, dem vet mer.

• Motorcykel
    Anonym skrev 2012-10-15 11:11:06 följande:
    Sådär gjorde vi när vi var runt fjorton, känslan är något orgasmisk så det är väl därför dom gör det. 
    Vad menar du med orgasmisk egentligen?
  • Anonym (?)

De verkar gilla leken av någon anledning. Tack för svaren.

• Anonym
    Motorcykel skrev 2012-10-15 15:41:23 följande:
    Vad menar du med orgasmisk egentligen?
    Typ, du vet innan man får orgasm så är det som en stegring och man känner sig retad och då kommer orgasmen som en förlösning och det är jätteskönt. Samma med att nysa, det är en kliande jobbig känsla i näsan och sen när man väl nyser så är det ju jätteskönt.
  • Anonym

Jag gjorde så där på mig själv när jag var runt 8-9. Det killade så roligt i näsan och sen kom nysen som kulmen på det hela. Ingen aning om det var farligt eller ej, men det var roligt!

• Anonym (Malin)

tror inte det är farligt men jag har hört om personer som har haft sönder blodkärl i ögonen, just för de höga trycket. man blir väl röd ögd i de vita då. men de e ju inget som är farligt.

• Fia 28
    Anonym (Malin) skrev 2012-10-18 03:32:31 följande:
    tror inte det är farligt men jag har hört om personer som har haft sönder blodkärl i ögonen, just för de höga trycket. man blir väl röd ögd i de vita då. men de e ju inget som är farligt.
    Jepp det kan hända, men de är nog främst om det sker vid förkylning så man är täppt eller som när mamma käkade hög dos kortison.
  • Anonym (?)
    Fia 28 skrev 2012-10-18 12:04:41 följande:
    Jepp det kan hända, men de är nog främst om det sker vid förkylning så man är täppt eller som när mamma käkade hög dos kortison.

Man får hoppas det.
Svar på tråden Min 3-åring framkallar nysningar på storasyster!