• Anonym (aldrig nöjd?)

Gift med världens bästa man, men blir så lätt kär i andra! Vad är det för fel på mig??

Jag har levt med min man i 15 år, vi är gifta och har två barn, 2 och 5 år. Jag har ett väldigt bra liv egentligen. Jag skulle antagligen aldrig hitta en bättre make och far till mina barn, och jag älskar min man.

Men jag har ett stort problem som jag verkligen inte vet hur jag ska komma till rätta med, och som jag själv tycker låter skitfjantigt. Jag blir förälskad så jävla lätt! Och ordentligt kär också! Jag visste inte ens att man kan älska två män på samma gång, men det är jag nu övertygad om att man kan! Iaf jag. :(

Är otroligt kär i en kille, som från början bara var en kompis. Vi har inte "gjort" något fysiskt, men har flirtat en massa, skriver massa sms jämt, pratar varje dag. Och - värst av allt - jag har låtit honom veta vad jag känner för honom, och vet att han känner det samma.

Jag känner mig som världens vidrigaste människa, men jag kan fan inte sluta!! Ena sekunden tänker jag att jag måste ta mig i kragen och bara avsluta det här. Nästa sekund känner jag mig så ensam och ledsen och bara måste skriva eller ringa honom. :(

Grejen är att ungefär samma sak hände för ca 6 år sedan. Vid det tillfället hade jag och min man en riktigt dålig period, som man ju har ibland. Det gick så långt att tankarna kom på hur livet skulle bli om vi inte var tillsammans längre. Men - vi klarade oss genom den perioden och efter det kände jag att vårt förhållande var otroligt starkt. Det har gjort att jag inte alls har tvekat den här gången. Jag älskar min man och jag vill leva med honom! Detta vet jag hela tiden, men ändå kan jag inte släppa tanken på den här andra killen!!

Vad är det för fel på mig? Varför är jag inte nöjd? Och vad ska jag göra??

• Svar på tråden Gift med världens bästa man, men blir så lätt kär i andra! Vad är det för fel på mig??
  • Slagathor

Hur har ni det just nu,du och din man?

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Anonym (aldrig nöjd?)

Vi har det bra! Det är det som är det värsta! Jag visste verkligen inte att jag saknade något, har känt mig nöjd med mitt liv!

• Anonym

Behöver kanske ha ett privatliv utan en massa killar det kallas intressen ja annars blir man inte kär i andra om man är säker och älskar en och delar livet med,ja vet inte vad det är för fel på dig faktiskt ,kontakta terapeut kanske.lycka till

• Anonym (Tralalala)

Jag tror att du kanske har lite dålig självkänsla och söker bekräftelse?

• Slagathor

Jag tänker direkt att det måste vara något du undermedvetet saknar. Behöver du som alla oss andra dödliga bekräftelse? I perioder upplever jag att mitt behov av detta är något större (eller mindre). Kan det bero på något sånt?

Hur känner du när du tänker på singelliv? Känner du "nej men usch" eller tänker du på det med värme? 

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Anonym (aldrig nöjd?)
    Anonym skrev 2012-10-14 19:52:11 följande:
    Behöver kanske ha ett privatliv utan en massa killar det kallas intressen ja annars blir man inte kär i andra om man är säker och älskar en och delar livet med,ja vet inte vad det är för fel på dig faktiskt ,kontakta terapeut kanske.lycka till
    Nja, intressen har jag, så det är inte problemet. Det är ju inte så att jag går runt och raggar och VILL bli kär. Absolut inte!

Jag har ju svårt att tro att jag är ensam om att känna mig dragen till eller attraherad av en annan man, bara för att jag är gift? Men gissar att de flesta andra helt enkelt är bättre på att stoppa i tid, innan det gått för långt? Eller? Har jag fel?

Jag fixar tydligen inte att stoppa i tid iaf!! :( Nåt fel är det definitvt! :(
  • Anonym (aldrig nöjd?)
    Slagathor skrev 2012-10-14 19:56:05 följande:
    Jag tänker direkt att det måste vara något du undermedvetet saknar. Behöver du som alla oss andra dödliga bekräftelse? I perioder upplever jag att mitt behov av detta är något större (eller mindre). Kan det bero på något sånt?

Hur känner du när du tänker på singelliv? Känner du "nej men usch" eller tänker du på det med värme? 
    Bekräftelse vill man väl alltid ha antar jag. :/ Men har verkligen inte känt att jag saknat nåt, som sagt.

Nej, singelliv låter hemskt! Har ju barn och familj, och kunde för några år sedan inte överhuvudtaget tänka mig att jag skulle hamna i en sån här situation! Tycker ändå att jag har världens bästa familj! Varför är jag inte nöjd???
  • Anonym (aldrig nöjd?)
    gumpi skrev 2012-10-14 20:02:30 följande:
    Polyamorös kanske?
    Kanske. Hur vet man?? :p Men har svårt att tro att jag skulle fixa att min man levde med en annan. Hur sjukt är inte det?? :p
  • gumpi
    Anonym (aldrig nöjd?) skrev 2012-10-14 20:04:08 följande:
    Kanske. Hur vet man?? :p Men har svårt att tro att jag skulle fixa att min man levde med en annan. Hur sjukt är inte det?? :p

Nu är jag inte själv poly, men jag tror det där är en vanesak. Vi blir så inpräntade av samhället att det ska vara två stycken resten av livet och att vi ska bli arga och känna oss mindre värda bara för att den andra träffar någon annan att vi aldrig ifrågasätter det. 

Jag tycker för övrigt att det är helt normalt att bli lite småförälskad i andra trots att man är i en relation. Det är bara sunt och man behöver inte handla på alla känslor som man känner. Så länge du vet om att du har världens bästa man därhemma att komma hem till och håller dig ärlig mot honom. Om du däremot känner att du fortfarande vill vara med honom och samtidigt vill kunna bli ihop med andra så kan du ju fundera på om du faktiskt har lite polyamorösa tendenser och om du faktiskt skulle vara lyckligare i ett sånt förhållande.

Svar på tråden Gift med världens bästa man, men blir så lätt kär i andra! Vad är det för fel på mig??