• kråkis

Vart åka på weekend i Europa?

Skall åka på en tre nätters weekend i maj med mannen och ett par kompisar till oss.
    Har du något tips på vart man kan åka där det är billigt och finns lite att göra?

Har varit i Prag innan och kan tänka mig att åka dit igen.
    Barcelona är uteslutet då jag skall dit med jobbet i april.

Direktflyg från Göteborg vore det bästa.

Ge mig gärna alla dina tips på en lyckad weekend :)

• Svar på tråden Vart åka på weekend i Europa?
  • EssexGreen

Berlin, kanske? Supertrevligt och finns tusen saker att göra som passar alla!

Annars Budapest. Eller Dublin? Istanbul är grymt och har direktflyg från Göteborg.

• mrsStatham

Jag röstar också på Amsterdam

Bara två saker är oändliga
  • FruLarsson

Jag rekommenderar alltid Brygge speciellt på våren. Jättemysig liten medeltids-stad men kanske inte jättemycket att göra och den kanske passar mer till en romantisk weekend. Men mysigt är det!

Jag gillar Paris också men det är ta mig tusan inte billigt.Flört 

• mrsStatham
    kråkis skrev 2012-10-14 20:50:02 följande:
    Hotelltips i Amsterdam?

Hilton har underbar utsikt, men ligger lite off, om man inte är där på affärsresa dvs, det ligger i "kontors"området (brist på passande ord). Det är ju inte helt billigt att bo där heller.
    Annars ligger Radisson väldigt mycket mitt i smeten. Där tänker jag bo nästa gång jag åker dit. 
    Bara två saker är oändliga
  • Queenie70

Centralt centralt centralt.

• xolma

Krakow! Var där i juni och älskade det. Påminner kanske lite om Prag fast det är mindre. Mycket att se och billigt. Vi borde på ett bra hotell för lite drygt 500 kr per natt.

Svar på tråden Vart åka på weekend i Europa?