• tjej87

Recept med quornfärs

Jag behöver tips på rätter med quornfärs i! :) Har en påse i frysen som inte gick åt när vi gjorde tacos då en kompis som är vegetarian var här och nu vill jag hitta på nått gott med den, Så skicka gärna över tips!

• Svar på tråden Recept med quornfärs
  • Lindsey Egot the only one

Jag har använt det i rätter som det egentligen ska vara köttfärs i. Tex taco, köttbullar, köttfärslimpa osv

• tjej87
    LindaEfraim skrev 2012-10-14 23:41:32 följande:
    Jag har använt det i rätter som det egentligen ska vara köttfärs i. Tex taco, köttbullar, köttfärslimpa osv
    Jo, så har jag också tänkt :) Men det är ju alltid kul att prova något nytt så jag tänkte att jag kanske kunde få tips på någon annan rätt än det jag vanligtvis gör med köttfärs

• bloodymotherfuckingasshole

Quornfärsgratäng för fyra portioner: 400g quornfärs. 4 tsk idealmjöl. 4 dl mjölk eller grädde. 6 potatisar. 1 aubergine. 4 schalottenlökar. 1 msk tomatpuré. Smör att steka i. Salt, peppar, paprikakrydda och vitlökspulver. Riven ost.
    Bryn färsen, släng ner hackad lök och blanda runt. Strö över mjölet och sedan rör du ner mjölken eller grädden. Låt sjuda cirkus tre minuter och krydda efter smak därefter. Skala och skiva potatisen, skiva auberginen. Smöra en ugnsfast form, varva potatis, aubergine och färs i formen, typ som när man gör lasagne. Börja med färsen i botten. Strö över riven ost. Grädda mitt i ugnen i ca. 25 minuter på 200 grader.

Lycka till och smaklig måltid! 

• IdahKölbel

Om du ska steka den så använd gärna lite extra smör och kryddor. Kan lätt bli torrt.

Svar på tråden Recept med quornfärs