• Anonym

Porr i en ny mobiltelefon

Igår hittade mannen två porrfilmer i sin nya mobiltelefon. Min första tanke var att han laddat ner dom i den. Men han blånekade, så vi började tillsammans kolla på nääär det var nedladdad, om det fanns någon Internet historik och vilket datum han köpte telefonen. Porren var nerladdad den 9 sep nu i år och han fick telefonen i handen den 29 sep, i butik och förpackning. Hur kan det här vara möjligt?

• Svar på tråden Porr i en ny mobiltelefon
  • Cloudyberry

Är den från Media Markt? De brukar ju sälja lagade telefoner och lura kunderna att de är helt nya.

• Anonym

Gå tillbaka till butiken. Dessvärre fejkar de och kan sälja begagnade mobiler...

En total misslyckad återställning av mobilen antagligen... 

• Anonym

Kommer från en Telia butik..

• virre85

Är nog en begagnad, jag köpte en ny med massa filmsnuttar i från kunder och personal. Måste ha varit en visningstelefon men då borde de ju berätta det tycker man. Eller få den billigare

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Samma sak hände mig när jag köpte dator en gång. När maken skulle hjälpa mig få igång den och installera allt vad det är så hittade vi massa kort från något som såg ut att vara ett midsommarfirande och lite annat. På skärmen när den sattes igång stod det också "välkommen xx"! Så ngn privatperson hade haft den innan mig. Åkte tillbaka och fick en ny igen.

• Anonym
    Vickan I skrev 2012-10-15 07:48:46 följande:
    Samma sak hände mig när jag köpte dator en gång. När maken skulle hjälpa mig få igång den och installera allt vad det är så hittade vi massa kort från något som såg ut att vara ett midsommarfirande och lite annat. På skärmen när den sattes igång stod det också "välkommen xx"! Så ngn privatperson hade haft den innan mig. Åkte tillbaka och fick en ny igen.
    Mamma köpte en ny dator för massa år sen, är vi startade den var det ett lösenord som skulle skrivas in. Efter många om och men fick vi ett lösen ord från butiken..

HORERI

hmmm  
  • wilders

Min syster har varit med om samma sak. Hon köpte en mobil från Siba och i telefonen fanns massa nr och bilder på andra. Visade sig vara en annan person som haft telefonen innan men lämnat tillbaka pga fel. Och den sålde dom sen till min systser...

• FruNaftra

Skrämmande att så stort och väletablerat företag lurar kunder på det viset. Fullständigt oacceptabelt. Jag hade gått tillbaka och reklamerat skiten och tackat för mig som kund. Sen anmält företaget. Hmmm. Fast man behöver kanske behålla telefonen för bevisnings skull?

• FIame

Dålig stil från företaget. Men Telia är skit så det förvånar mig inte. Istället för att vara ärliga och säga "detta är en visningstelefon, vi erbjuder dig den till samma kostnad och då till det får du 1 års extra garanti och utan självriskpremie". Så enkelt lösa problemet som troligtvis aldrig blir problem men på ett snygg sätt.

Svar på tråden Porr i en ny mobiltelefon