• Anonym

Killar, hur tänker ni? =)

Tänkte fråga er män där ute... Vi vet ju att vi tjejer ofta faller för "the bad guy".. Men, det verkar oxå vanligt att ni ofta faller för "the bad girl"?.. Vad är det egebtligen som attraherar med en bad girl?

Är tillsammans med en kille nu, men känner att saker och ting är på glid. Är så jevla kär i honom, så tror jag är rätt.. tofflig som flickvän. Ska såklart fortsätta vara mig själv, detta är mer som en öppen fundering.

Hur har de tjejer som ni fallit för betett sig för att ni ska bli attraherade?? Ofta är det ju så att det som är svåråtkomligt är mer intressant...

• Svar på tråden Killar, hur tänker ni? =)
  • Inkontinental

En Bad guy-kille signalerar fysisk styrka och alfa-hanne egenskaper. För en kvinna kan det vara en värdefull partner. Men det innebär också en större risk för otrohet. Kvinnor som gillar Bad guys måste alltså lita på sin attraktion för att behålla honom. Vilket stämmer väl överens med verkligheten.

För en man är en kvinna med Bad girl- attityd bara en sämre mor till hans barn, och det finns inget attraktivt med det överhuvud taget.

• Anonym
    Inkontinental skrev 2012-10-15 11:21:13 följande:
    En Bad guy-kille signalerar fysisk styrka och alfa-hanne egenskaper. För en kvinna kan det vara en värdefull partner. Men det innebär också en större risk för otrohet. Kvinnor som gillar Bad guys måste alltså lita på sin attraktion för att behålla honom. Vilket stämmer väl överens med verkligheten.

För en man är en kvinna med Bad girl- attityd bara en sämre mor till hans barn, och det finns inget attraktivt med det överhuvud taget.

Alltså bad-girl, i form av en sån tjej som kanske inte är dum och elak utan bara mer känslomässigt svårtåtkomlig, går ut mycket, har ett eget liv och sätter sig själv först (som inte jag gör nu).. Det blir mer en jakt då kanske?
  • grind

Som Inkontinental skriver är bad girls inget som killar dras till.

Sedan finns det alltid de som är annorlunda och har annan smak än vanliga killar. 

• Anonym

Killar....Tänker? Ja inte tänker de på relationer till kvinnor i alla fall så till vida det inte handlar om porr. Det är kvinnor som krånglar till relationen och analyserar och tyder signaler.....helt jä*la bortkastat. Han tänker INGENTING!!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 11:30:15 följande:

Killar....Tänker? Ja inte tänker de på relationer till kvinnor i alla fall så till vida det inte handlar om porr. Det är kvinnor som krånglar till relationen och analyserar och tyder signaler.....helt jä*la bortkastat. Han tänker INGENTING!!

PS: Fråga en kille/man vad han tänker på!  Rest my case
  • grind
    Anonym skrev 2012-10-15 11:25:45 följande:

Alltså bad-girl, i form av en sån tjej som kanske inte är dum och elak utan bara mer känslomässigt svårtåtkomlig, går ut mycket, har ett eget liv och sätter sig själv först (som inte jag gör nu).. Det blir mer en jakt då kanske?
    Nej, eftersom de flesta anddra killar inte vill ha den typen av tjej.

De killar som dras till den typen av tjejer du beskriver är osäkra killar som ogillar att bestämma. Männen ska enligt könsrollerna vara ledaren och i ett förhållande med badgirl tjejen kan han lämna över ledaransvaret till henne.
  • grind

Nu är förvisso Alex i solsidan en fiktiv figur men han är en parodi på killen som faller för s.k. starka kvinnor.

• Anonym (ooops)
    grind skrev 2012-10-15 11:32:47 följande:

De killar som dras till den typen av tjejer du beskriver är osäkra killar som ogillar att bestämma. Männen ska enligt könsrollerna vara ledaren och i ett förhållande med badgirl tjejen kan han lämna över ledaransvaret till henne.

Jag är den som styr här hemma och jag är en mysig tjej som föder barn och lagar god mat och är inte ute på party. Min man gillar att bestämma i andra sammanhang.
  • Anonym
    grind skrev 2012-10-15 11:32:47 följande:

Har varit med om flertalet killar som dragits till sånna tjejer med "daddy-issues".. Kan vara hur gulliga som helst, men samtidigt svåra att nå. Och detta skapar nått slags omvända-rätta till-fixa-jaga-begär hos dessa killar.... De älskar dem samtidigt som de hatar dem...

Överväger på allvar att skaka om mig själv lite och inte försöka vara den här snälla, perfekta och tillgivande tjejen längre, utan bli mer kall och svår.. Verkar som det är då vissa blir riktigt kära..
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 11:38:30 följande:

Har varit med om flertalet killar som dragits till sånna tjejer med "daddy-issues".. Kan vara hur gulliga som helst, men samtidigt svåra att nå. Och detta skapar nått slags omvända-rätta till-fixa-jaga-begär hos dessa killar.... De älskar dem samtidigt som de hatar dem...

Överväger på allvar att skaka om mig själv lite och inte försöka vara den här snälla, perfekta och tillgivande tjejen längre, utan bli mer kall och svår.. Verkar som det är då vissa blir riktigt kära..

Nu är jag visserligen tjej, men jag tror ändå inte att du ska vara kall och svår. Men att ha ett eget liv, det är en annan femma! klart man tröttnar om du hänger upp hela ditt liv på honom. Tror det blir lätt han tar dig för givet också.
Svar på tråden Killar, hur tänker ni? =)