• Simbelmynë

Varför har du en "barn i bilen-skylt"??

Ser lite då och då bilar med små skyltar bak i fönstret där det står "barn i bilen". Av vilken anledning har du en sådan?

Först tänker jag att det beror på att de vill varna andra föräldrar att de har barn i bilen och är då mindre uppmärksamma, men då tänker jag att då borde man ju inte köra bil om man inte kan ha full uppmärksammhet på vägen och alla andra i trafiken!

Sen tänker jag att det beror på att de vill att man kör extra försiktigt i närheten av dom, men då tänker jag att det ska man ju alltid göra oavsett!

Sen har jag sett skyltar där det står "hund i bilen", de förstår jag kanske lite mer då de kanske vill att man ska hålla extra avstånd så inte hunden blir rädd, fast då tänker jag att det ska man ju alltid göra...

Ja förklara gärna varför du har en skylt

• Svar på tråden Varför har du en "barn i bilen-skylt"??
  • johansson01

Jag tänker väl mer om man är med om en olycka så kan det va bra att ha en sån skylt, iaf med hund.
    Inte alltid man tänker på att det kan ligga en hund i bagaget liksom...

• Turez

Ett skämtinlägg eller?
    Bara för att det står 50 på en skylt så är det ju inte direkt så att alla kör i den maxhastigheten.
    Bäst att sätta upp skyltar så att andra förstår att de inte är odödliga. 

Andra barnet väntas den 11 maj
  • Katarina2011

Har funderat på att köpa en sådan skylt och sätta i fönstret där vi sätter babyskyddet.
    Varför? För att folk ställer sig så himla nära så man ej kan sätta in barnet. Ett helvete om man är själv.
    Familjeparkeringarna som är mkt. bredare oftast är upptagna av andra (även de som inte har barn Demon

• Dixie

det undrar jag också - det är ju inte så att jag är ute och kör och tänker att idag ska jag nog köra på en bil, men nej - där finns ju barn i bilen, då tar jag inte den bilen.....

• emelielj

Jag har ingen sån skylt men har tänkt att köpa en. Det finns flera anledningar som redan tagits upp och två st nämner du själv i ts.

• Simbelmynë
    Katarina2011 skrev 2012-10-15 11:24:23 följande:
    Har funderat på att köpa en sådan skylt och sätta i fönstret där vi sätter babyskyddet.
    Varför? För att folk ställer sig så himla nära så man ej kan sätta in barnet. Ett helvete om man är själv.
    Familjeparkeringarna som är mkt. bredare oftast är upptagna av andra (även de som inte har barn Demon
    Det var en smart anledning! Kan tänka mig att använda en skylt av just den anledningen, om det nu skulle hjälpa...
  • Ernst Hugo

Har oxå undrat samma sak som TS Glad hur tänker man när man sätter en sådan skylt i bilen?

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Simbelmynë
    emelielj skrev 2012-10-15 11:25:44 följande:
    Jag har ingen sån skylt men har tänkt att köpa en. Det finns flera anledningar som redan tagits upp och två st nämner du själv i ts.
    Fast man ska ju ha lika stor uppmärksamhet på alla i trafiken oavsett om de är barn i bil.
  • Vickan I

Jag såg ett program där de räddat livet på ett barn tack vare en sådan skylt. En bil hade voltat runt och låg i ett dike. Föraren var medvetslös och några privatpersoner var först på plats. De såg en sådan skylt av ngt slag och letade runt och hittade ett barn som slungats ur bilen med babyskydd och allt en bra innan där bilen väl stannat.

• Simbelmynë
    Vickan I skrev 2012-10-15 11:40:21 följande:
    Jag såg ett program där de räddat livet på ett barn tack vare en sådan skylt. En bil hade voltat runt och låg i ett dike. Föraren var medvetslös och några privatpersoner var först på plats. De såg en sådan skylt av ngt slag och letade runt och hittade ett barn som slungats ur bilen med babyskydd och allt en bra innan där bilen väl stannat.
    Det var också en klockren anledning till en sådan skylt!!
  • Turez
    Vickan I skrev 2012-10-15 11:40:21 följande:
    Det var nog den bästa anledningen någonsin till en sådan skylt!
    Andra barnet väntas den 11 maj
  • Ernst Hugo

Hittar jag en skylt med "Hob i bilen"  så skall jag köpa den Solig

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Pleco

Fick den gratis och la upp den bara för att. Finns ingen speciell anledning och tror inte att den gör någon speciell nytta. Hade aldrig köpt en sådan skylt.

Svar på tråden Varför har du en "barn i bilen-skylt"??