Vad har ni i vagnen nu när kylan kommer?
Vad har ni i vagnen nu när kylan kommer? Åkpåse eller fårskinn? Är i valet och kvalet....
Brukar åkpåsar passa sittdelen på vagnen?
Kom med tips!
Vad har ni i vagnen nu när kylan kommer? Åkpåse eller fårskinn? Är i valet och kvalet....
Brukar åkpåsar passa sittdelen på vagnen?
Kom med tips!
Jag hade fårskinn i botten och en svalare åkpåse. Beror kanske på hur gammal barnet är.
Hon är fem månader och ligger i liggdelen än. Antar att den kommer bli för liten under vintern, så då blir det sittdel och det måste ju passa den också...
De flesta åkpåsar brukar ha hål i för bälte på sittdelen
Beror ju lite på vart i landet man bor...
Vi bor i Gästrikland, södra Norrland....
Vi har en supertjock åkpåse i polyester som vi redan använt en Norrlandsvinter. Den var kanon då. Jag föredrar tjockare åkpåse för att inte behöva ha massor, massor med kläder på bebisen, vare sig i liggdel eller sittdel. Tycker det är bättre ifall jag t.ex. behöver dra in en sovande bebis inomhus, då är det bara att knäppa upp påsen och lätta på yttersta klädlagret. Än så länge kör vi dock med lammskinn i botten på liggdelen och fleecefilt eller snart ullfilt över.
Jag kör med enbart 7 am evolution åkpåse som jag fyndade begagnad i sittdelen och den är underbar. Drar bara av skorna och skalbrallorna och lillen kan sitta utan för bylsig klädsel i sin vagn! Jag använder den okt tom april ungefär. Varmare dagar öppnar man bara upp, och ibland behövs ingen jacka under utan bara halskrage upptill. Till dagis brukar jag bara stoppa in lillen iklädd innerkläder i åkpåsen, sätta på mössa och halskrage. Han har händerna innanför åkpåsen och kommer fram varm och go.
ett bra tips är att lägga tidningar under madrassen,isolerar bra mot kyla som kommer underifrån
Ett gammalt beprövat tips,fungerar utmärkt
haha, ja tidningspapper funkar faktiskt! Minns en gång när jag var barn (6 år kanske??) då vi var på utflykt mitt i smällkalla norrlandsvintern. Jag lyckades tappa min sko i snödjupet, och vi hittade den inte. Så mamma löste det hela med tidningspapper runt min fot, och en plastpåse runt det. Fungerade utmärkt som provisorisk sko tills vi kom hem. Frös inte det minsta om foten
Vi har en åkpåse med lammull. Den passar både ligg- och sittdel (B.o.z.z) Supervarm och go :) Nu på hösten tar vi bara på dottern, 10 månader, en mössa och en stickad tröja innan vi stoppar ner henne i åkpåsen, det är helt lagom. Hon sover utomhus i den på dagarna. Skönt att slippa bylsa på en massa jackor och byxor.
Hej!
Jag var precis och köpte en åkpåse fodrad med fårskinn. Märket är Bozz. Verkar grymt bra! Den passar både i liggdelen och i sittdelen. Kanske kan vara något?