• rundaringar

Hur inreder jag detta badrum på bästa sätt?

Har rätt nydligen flyttat till en annan lägenhet, och är supernöjd med den! Förutom att jag inte alls vet hur jag ska göra för att få badrummet att se snyggt ut! Har fullständig idétorka!

Jag vill att det ska se fräsch och modernt ut. (Inte byta ut handfat och toa och sånt, utan bara inredningen!)

Hur skulle ni gjort med detta badrum?

• Svar på tråden Hur inreder jag detta badrum på bästa sätt?
  • Maliin1990

Jag skulle ha bytt ut badrumsskåpet, nya toarullshållare. Kanske några snygga krokar.

Vi köpte ny duschslang på rusta och bytte toarullshållare, la in en färglad badrummsmatta och ett duschdrapperi och allt såg genast mycket nyare ut.

Oftast är det just småsakerna som gör att man kan få det som man vill. Och det behöver inte alls vara dyrt.

• Dina08

Ett nytt badrumsskåp i mökt trä och kanske ett hörnskåp. Som sagt, färgglad matta och duschdraperi med matchande handdukar. Åhlens mångfärgade randiga gillar jag.

• magnoliaa

Jag hade köpt ett skåp och satt under handfatet i svart (finns skåp som passar under vasken). Då kan du ha alla attiraljer under skåpet och det slipper samla damm. Köp ett svart duschdraperi, beiga handdukar. Lite ljuskoppar i blandat guld och silver att ha på hyllorna (för att matcha både golvet och duschslangen. håller du dig i denna färgskalan så kommer man inte tänka på dom lite tråkiga krokarna och pappershållaren. Du har även med denna färgskalan fritt fram att slänga in lite färgglada detaljer om du känner för det! Billiga duschblandare kan du hitta överallt. Kan rekommendera bauhaus eller hornbach.

Vill du göra något roligt av badkaret kan man köpa svart vinylplast som "klistrar" fast på badkarssidan, även detta finns på ovanstående varuhus. Då hade jag kanske valt ett lite ljusare duschdraperi så det inte blir allt för mörkt på toan. vinylen är Lätt att ta bort när du flyttar eller vill ändra stil.

• Annaeu

Något skåp i hörnet, antingen hörnskåp eller något lågt som står på golvet.

Handfatsskåp är en bra ide, snyggt och praktiskt.

Svart och guld låter som en bra kombination och en enkel och billig make-over     

Svar på tråden Hur inreder jag detta badrum på bästa sätt?