Måste du inte i vilket fall referera till litteratur?
Sen är väl egentligen styrkor och svagheter subjektivt, eller är de inte intresserade att veta vad DU tycker?
Lättast är väl om du förstår vad de går ut på och utgår från det.
Behavioristisk teori utgår ju ifrån betingning och ett belönings- och bestraffningstänk. Kunskapen skapas genom repetition, träning, memorering och reproduktion. Väldigt lärarstyrd.
Kognitiv teori utgår ifrån en helhetssyn där eleven är aktiv och läraren passiv. Mycket individanpassad där barnets mognad spelar roll. Uppmuntran och själv testa och experimentera och inhämta kunskap som sen ska bearbetas och förstås
Läs på om teorierna tror jag är enda sättet att svara eftersom det som sagt är lite subjektivt. Läser du till lärare? Då kan du ju se det utifrån ett elevperspektiv och vad som är positivt/negativt där. Eller generellt svagheter/styrkor. Vet inte om det finns något färdigt svar?