• Anonym (sjukmamman)

jag vabbar hela tiden

Är ganska så trött på det här med sjuka barn. Förvisso mest synd om dem men jag känner mig frustrerad, ledsen och har konstant dåligt samvete mot jobbet och kollegor.
    Ingen säger något men jag förstår om de är trötta på "mig" eller snarare situationen.
    Hur gör ni andra som är borta mycket från jobbet?
    Jag har ett sånt jobb jag inte kan jobba i fatt eller jobba hemma. Är jag borta får de andra mer helt enkelt och att få in vikarie är i princip omöjligt.

• Svar på tråden jag vabbar hela tiden
  • lyckligtjej

Varför är barnen sjuka så ofta ? Har du långa barn ?

• Anonym (sjukmamman)
    lyckligtjej skrev 2012-10-16 07:48:02 följande:
    Varför är barnen sjuka så ofta ? Har du långa barn ?
    Långa barn? Gissar att du menar många barn.
    Har tre små som alla tre är öronbarn och verkar suga åt sig alla baciller som finns som läskpapper.
    Varför, tja inte en aning.
  • Anonym (sjukmamman)
    SailorGirl skrev 2012-10-16 07:49:45 följande:
    Finns det ingen partner med i bilden?
    jo han vabbar också då vi delar.
  • Frontline

Vi är peppar peppar förskonade från sjuka barn och har kanske vabbat max 5 gånger på 5 år.

Men min brors dotter är sjuk minst nån dag i veckan känns det som och i deras fall så är barnets farmor/farfar barnvakt då dom är pensionärer, så har du ingen som kan hoppa in med kort varsel måste ju du eller barnets far vara hemma tyvärr...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Nellee

Det är jobbigt när kollegor är borta mycket. Speciellt när vi andra för göra personens arbete. Men det är inget att göra åt och att bli irriterad eller sur hjälper knappast till. Det blir ju bättre ju äldre barnen blir och jag förstår att det är jobbigt för kollegan som är hemma också. 

Don't you black or white me
  • Anna Paulita

Det är ju inte mycket att göra, även om jag förstår att det är tufft. Fler barn innebär ju också att man måste vabba fler dagar. :( hur gammla är de??

• lyckligtjej

Ja menade många barn så klart :) Öronbarn kan få hjälp av sjukvården , kolla upp immunförsvaret på barnen ?
    Äter dom dåligt eller har gjort ?

• Busbellan

Usch känner med dig! Vi har visserligen bara ett av barnen som är sjukt mycket men hon har legat på ca 100 vabdagar/år. Som tur var pluggar jag så när jag är hemma så är det bara jag själv som blir lidande, ser inte fram emot när jag börjar jobba och man ska ha dåligt samvete för kollegor också för jag kommer också ha ett yrke där dte kommer ställa till en hel del att vara hemma.
    Tyvärr inga råd, men lider verkligen med dig! 

Mamma till Nora, August och Ella
  • Anonym

Min yngsta var väldigt mycket sjuk. Jag gick ner till 75% under en period. Jag fixade in med att ständigt behöva vabba, jag ville hellre ha en lägre arbetsbelastning som jag klarade av att utföra trots sjukt barn. Det fungerade faktiskt kanon - en stor del av pressen försvann när jag gick ner i tid och företaget drog upp en av de timanställda till heltid istället. Stämningen på arbetsplatsen blev så mycket bättre och jag mådde även bättre när jag gick ner till en arbetsbelastning som jag hann med.

Svar på tråden jag vabbar hela tiden