• TiAmo

Visste inte att kick-up snus med ginseng var farligt!!

Jag har nu vart nikotinfri i 2 dagar (över 36 timmar). Jag fick reda på häromdagen att jag är gravid. Är i v.3+4

Jag snusade onico mycket igår och i förrgår, men tyckte det smakade papper. Så jag gick ner och köpte kick-up som är nikotinfritt. tycker den smakar bätre med.

Idag gooslar jag på kickup och ser att livsmedelsverket säger att ginseng kan göra så att man får spontan abort eller vad fan det stod?

Av GINSENG??

Så nu har jag ingenting hemma, kick-upen har ju ginseng i sig

Jag tog bara kick-up igår kväll och en imorse, kan det ha skadat något då?

• Svar på tråden Visste inte att kick-up snus med ginseng var farligt!!
  • TiAmo

skadar ginseng så här tidigt i graviditeten?

• Anastaziah

TiAmo skrev 2012-10-16 11:07:16 följande:

Det är nog svårt att veta men försök att sluta nu så tidigt du kan så att allting går bra! =)

Gör som havet våga!
  • TiAmo
    Anastaziah skrev 2012-10-16 11:16:45 följande:

Det är nog svårt att veta men försök att sluta nu så tidigt du kan så att allting går bra! =)

men onico skall vara helt ok eller?
    tycker det är absurt med livsmedelsverket. de spär på den där listan för gravida varje år tycker jag. var inte såna här grejer när jag var gravid för 5 år sen. var ingen som sa då att ört-te och ginseng var farligt...
  • Lufsan
    TiAmo skrev 2012-10-16 11:07:16 följande:
    Det är som tidigare sagt svår för oss att veta. Mena använd inte snuset mer och vänta och se. 
    En dag i sänder.
  • TiAmo
    Lufsan skrev 2012-10-16 11:19:01 följande:
    Det är som tidigare sagt svår för oss att veta. Mena använd inte snuset mer och vänta och se. 
    jag gick ner och köpte onico istället, står inget om ginseng på den iaf....
  • niky40
    TiAmo skrev 2012-10-16 12:45:07 följande:
    jag gick ner och köpte onico istället, står inget om ginseng på den iaf....

Onico orginal har inget ginseng.
  • niky40

Förresten! Bra jobbat med nikotinfriheten. Onico hjälpte mig mycket!

• TiAmo
    niky40 skrev 2012-10-16 12:48:07 följande:
    Förresten! Bra jobbat med nikotinfriheten. Onico hjälpte mig mycket!
    tack, 42 timmar utan nikotin nu=)
    kan nikotinet som jag tog innan dessa 42 timmar ha skadat bebisen tro? eller räcker det med att jag slutat?
  • niky40
    TiAmo skrev 2012-10-16 12:50:00 följande:
    tack, 42 timmar utan nikotin nu=)

kan nikotinet som jag tog innan dessa 42 timmar ha skadat bebisen tro? eller räcker det med att jag slutat?

Nej då. Tänk inte på det. Du är så tidigt gravid. Bra att du slutade direkt.
  • Anniqa84

Till mig sa dom till i affären att det är skadligt.. Och jag tror det även står på dosan?:/ eller är det bara på hemsidan...

• TiAmo
    Anniqa84 skrev 2012-10-16 21:38:42 följande:
    Till mig sa dom till i affären att det är skadligt.. Och jag tror det även står på dosan?:/ eller är det bara på hemsidan...
    det står ingenting på dosan jag har den framför mig...allt för att de skall tjäna pengar! att man först måste gå via deras hemsida för att få reda på att gravida inte får snusa deras nikotin-fria snus!! jag som tycker kick-up är femtio gånger godare än onico..
Svar på tråden Visste inte att kick-up snus med ginseng var farligt!!