• mamandaa

    Vad ska jag göra?

    Hej!

    Jag är en ung mamma (23) och min sambo (24) har varit tillsamans i 7 år, vi har en dotter på 2 år och 2 månader.
    Jag älskar min familj över allt annat! Jag har en sådan längtan, att få ett barn till. Men mn sambo vill inte ha fler barn. Så fort jag frågar och vill prata om det blir vi ovänner, han tycker att jag tjatar. Det har gått så långt för mig att jag är ledsen, kollar och läser mycket om hur det är att vara gravid. Kollar mycket på gravidkläder och bebiskläder när jag är i affärer. JAG BLIR TOKIG!  Jag har ingen jag kan prata med.

    Varför? Vill kunna prata med min sambo och fråga varför han inte vill ha fler barn. men som sagt vi blir bara ovänner. hjälp! Vad ska jag göra??   

     

  • Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Den här frågan har blivit mycket laddad för er och det kan bero dels på sakfrågan och dels på hur ni pratar med varandra. Det är naturligtvis viktigt att ni pratar med varandra på ett lugnt sätt för ni kan inte gissa er till varandras tankar, känslor och åsikter. Barnfrågan kan vara kopplad till andra frågor som har med er relation och er situation att göra. Försök att skapa ett bra samtalsklimat genom att visa din kille att hans åsikt är lika mycket värd som din. Han å sin sida kan inte undvika att prata med dig i en så här viktig fråga. Ni behöver tillsammans se fördelar och nackdelar och komma överens. Om han tycker att du tjatar så kanske han uppfattar dig som väldigt bestämd och att hans åsikt inte räknas.

    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Vad ska jag göra?