Anonym (P.E.) skrev 2012-10-16 16:17:57 följande:
Har ni fritidsintressen gemensamt eller vad gör ni tillsammans på fritiden?
Egentligen inte, men när vi gör saker tillsammans så har vi roligt. Jag är lite sport nörd, hon brukade se Sveriges fotbollsmatcher när det var mästerskap. Men jag tog med henne till klacken på AIK-DIF och hon fastnade för att stå att skrika glåpord och svära åt dommaren

. På samma sätt gillar jag numera att ligga i soffan trycka choklad och kolla "sex and the city". Mycket märkligt. Vi har två barn tillsammans, så det blir ju mycket mata fåglar och hänga i lekparker också.
Anonym (P.E.) skrev 2012-10-16 16:43:52 följande:
Jag är en av de som aldrig kan nöja mig med att "så är det" utan jag måste alltid veta varför, och det är ju egentligen inte det som är problemet eftersom personen också verkar vara intresserad. Har ju långt ifrån hållit för öronen och nynnat när jag förklarat saker.
Jag får väl anta att jag lade förklaringen på fel nivå, och jag tror att intresset egentligen finns där, men även rädslan för att verka dum finns där, enligt vår gemensamma vän. och det funkar ju uppenbarligen inte
Tänk om man inte kan bli kompletterad av någon som är så annorlunda? Istället för kasst sex är det kanske bristen på annat som nöter och rätt vad det är viskar jag relativitetsteorin i örat på första bästa professor (överdrivet, men det är så det egentligen känns)
Våra största problem ligger snarare i att hon uppfattar min "smara bekanskapskrets" som tråkig. Hon känner sig ofta "dum" i vårt sällskap. Samtdigt som jag uppfattar hennes krets som lite väl "famsig och omogen".
För min egen del har detta egenltigen inte vart något problem, hennes kompisar är mer sociala och ska vi umgås tillsammans med kompisar skulle jag nog oftast välja hennes "gäng". Är jag själv träffar jag endå alltid trevligt med mitt "gäng".
Ett annat problem för oss har vart att hon inte tar en disskution med mig då jag ofta kan resonera mig fram till min ståndpunkt medans hon är mer en kännslo person. Jag har vart dålig på att ge henne utrymme och ofta haft en nedvärderande ton när jag pratar med henne ibland. Inte medvetet men det finns där, inte helt omöjligt att jag skulle kunna komma hem efter jobbet och säga "Fan jag träffade en sån idiot idag som trodde Android var en App till iphone". Och så har hon ingen aning om vad Android är själv.
Kort och gått, hon kompletterar mig.
Men jag har ofta varit nerdvärderade och hon ser ofta mig som en skrytig besserwisser (hårt sagt). Men detta är snarare det som gjort att vi nu håller på att göra separera efter nästan fem år än att jag skulle vara less på henne.