• mari1980

Ang. flytt till Kiruna.. HJÄLP!!

Jag och min man funderar på att flytta upp till Kiruna ( Vi har också en dotter på sju ) för att söka jobb där, varav en av oss i Gruvan.
    Vad tror ni om det?
    Vi bor just nu i Göteborg, men känner att vi fastnat lite här..

Hur är det i Kiruna?
    Jobba i gruvan?
    Fritiden?
    För barn?

Eller ska man kanske bo i ort i närheten typ Luleå ( Min bror bor där ) och låta mannen bo typ inackorderat varannan vecka??

Behöver tips och råd.
    Känner inte till något över Stockholm typ.... :)   ( Nu känner jag mig dum ) 

• Svar på tråden Ang. flytt till Kiruna.. HJÄLP!!
  • Nidorina

Bor inte i Kiruna men det är jättesvårt att få bostad. Jobb bör gå att få, om inte i gruvan så annanstans, bara man har körkort. Luleå är ca 30-35 mil från Kiruna f ö. Vad jag har hört så finns det helt OK med fritidsaktiviteter för barn.

• rosen76

Jobb finns men bostäder är nästan omöjligt att få, det är brist på det här. Fritidsaktiviteter för vuxna och barn finns det allt möjligt beroende på intresse. Långfärdsskidor, utförsåkning, hockey, fotboll, handboll, brottning, innebandy, ju-jutsu, badhus finns i stan, stråk där man kan gå och t ex grilla, liten biograf mm

• Sale

Är det inte bättre att försöka skaffa ett jobb innan nu tar pick och pack och flyttar dit? Det är ju inte dirket grannkommunen..

• Darqnezz

Jag är från Borås & flyttade till Kiruna 2009, å ja säger då det, jag flyttar aldrig härifrån, kan knappt åka på semester så längtar jag hem!

Hittar man bara boende så är det lätt att få jobb

Lycka till =)

Svar på tråden Ang. flytt till Kiruna.. HJÄLP!!