Sjukskriven och studera samtidigt?
Hej, jag hoppas att någon kan svara.
Jag tar detta anonymt med samma anledning för att jag inte ringer FK - jag vill inte förlora något!
Jag har arbetat nästan 60 % (fastanst.) och är nu helt sjukskriven från det. Jag har dock alltid samtidigt studerat 100 %, en matte kurs på plats och resten på distans (just nu). Jag har alltid haft min inkomst från arbetet samtidigt med studiemedel.
Kan jag fortsätta studera? Vad är min alternativ i detta?
Jag är sjukskriven för depression som min arbetsgivare orsakat mig p.g.a.. deras behandling av mig och behandlingen jag får består av KBT, och vid behov, lugnande till natten.
Jag läser upp mina gymnasiebetyg och har aldrig genomfört ett nationellt gymnasieprogram och jag är 21,snart 22 år gammal.
Min terapeut menar att det är nog bra för mig att jag har något att göra (studier).
Jag känner dessutom själv att hon har rätt samt att jag känner mig bättre när jag studerar då jag känner att jag åstadkommer något med mitt liv och kommer framåt (mot en examen).
Tacksam för svar!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-16 17:29
Lägger till en sak.
Jag har läst någon stans att man kan få behålla sitt studiestöd, stämmer?
Jag har inte lån!
Jag har dock kanske (?) tabbat mig lite. Jag blev sjukskriven under min sem. dvs. i mitten av sommaren som nu gick, dock studerade jag över sommaren och tänkte inte alls mig för när jag lämnade in uppdrag och hade muntlig examination för heltidsstudier under min sjukskrivning. Dvs. jag påbörjade heltidsstudier under sommaren, gjorde inget direkt, blev sjukskriven efter halva sommaren men gjorde klart kurserna när jag varit sjukskriven ett tag. Problem för mig nu? Bidragsfusk??