Hemglass överpris?
Jag har funderat ett antal år angående Hemglass nu...
Vilka gör sig råd att köpa deras dyra glass, som är av medelmåttig kvalitet?
Jag har funderat ett antal år angående Hemglass nu...
Vilka gör sig råd att köpa deras dyra glass, som är av medelmåttig kvalitet?
Jag tycker inte den är jättedyr och jag tycker den smakar gott!
Jag skulle aldrig köpa nått från hemglassbilen
Den är väl inte dyr? Inte för att vi är storkonsumenter men det händer under sommaren att jag handlar av hemglassbilen. Det är smidigt och helt ok glass, bekvämt att den stannar i princip utanför tomten.
Jag tycker inte att GB eller andra glasstillverkare har bättre glass än Hemglass. Jag har nästa gått igenom hela Hemglass sortiment och tycker glassen är god, räknar man ut styckepris blir det inte dyrare än konkurrenterna.
Håller med den är dyr
Mmmm sundborn punsch glass! Den köper jag alltid fem-sex paket av!
För att de är de enda som har laktosfri sandwich. Mums!
Hemglass är inte alls dyrare. Ta och läs på lite. De har ju till och med skrivit ut styckpriset på sina glassar på utskicken och de snittar på flera kronor billigare om man jämför de glassar som är ungefär likadana.
Hemglass:
Mega Hit classic = 12.38 kr/st
Sandwich = 8.25kr/st
Hollywoodstrut = 10.90 kr/st
Trollerimix pinne = 2.64 kr/st (billigaste isglassen, men för att kunna mätas mot GB mängdmässigt så tar vi 2 st) Det landar ändå bara på 5.3 kr
GB:
Magnum classic = 20 kr/st
Sandwich = 15 kr/st
Cornetto classico = 16 kr/st
Piggelin (billigaste isglassen)
Med hemglass får man allting hemkört och smidigt, medan man måste ta sig till och från affären med GB. Dock får man lite vad man betalar för enligt mig. GB:s vaniljglass är godare tycker jag, men har man typ kalas eller gäster över och ska bjuda på styckglass är Hemglass blandpåsar sjukt smidigt och prisvärt. Ska man däremot lyxa till det köper jag hellre GB:s kartongglass än hemglass. (ej prisjämförda)
Källor:
Prislista GB 2012: www.designinggoodlife.se/wp-content/uploads/2012/03/gb_20121.jpg
Hemglass E-shop: www.hemglass.se/Produkter/E-SHOP.aspx
Äh, missade piggelins pris. Det ligger på 7kr/st
Hemglass säljer storpack och det känns fel att jämföra med styckglass....
GB:s Piggelin & päronsplitt brukar kosta ca 40 kr för 15 stycken, vilket ger ett styckpris på 2.66 kr/st
(På rea kan man ibland få dessa för 25 kr, vilket innebär ett styckpris på 1.66 kr/st)
Själv köper jag oftast GB-klassiker-låda för 75-95 kr/st
Man kan väl inte bara hänga upp sig på prislappen tycker jag. Det är ju hela grejen med barnen och deras extrema lycka som framkommer när glassbilen kommer. Jag tycker inte att det går att sätta ett penga värde på deras lycka över att den kommer och att få köpa glass direkt från den ! Jag betala gärna för den fina tjänsten hemglass levererar !
Det är väl inte så dyrt? Brukar köpa på sommaren, skönt att bara behöva gå ut på gården.