• Anonym (?)

P-stav + minipiller= samma hormoner?

Hejsan! För några år sedan fick jag en p-stav insatt, hade den dock bara 2-3 månader för jag tröttnade sedan på den då jag ständigt hade mellanblödningar och upplevde att jag fick ont i magen av p-staven. Plötsligt fick jag dock missfall och insåg att jag hade blivit gravid TROTS p-stav!! Hur som, har sedan dess ätit p-piller men har nyligen fått cerazette utskrivet (minipiller). Bara undrar, är det samma hormoner i p-stavar som i minipiller? Vågar jag börja med cerazette eller riskerar jag att då bli gravid som när jag hade p-stav??

• Svar på tråden P-stav + minipiller= samma hormoner?
  • Anonym

Det sa en läkare till mig som skrev ut minipiller för att jag skulle testa om jag tålde dem innan de satte in P-stav. Likadant med p-plåster och hormonspiral. Men jag reagerade så illa på minipiller så det fick avbrytas.

Men hur sant det är vet jag inte.
    Du ska väl ändå få dem utskrivna av en läkare så varför inte ta upp detta då?

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2012-10-16 19:27:11 följande:
    Det sa en läkare till mig som skrev ut minipiller för att jag skulle testa om jag tålde dem innan de satte in P-stav. Likadant med p-plåster och hormonspiral. Men jag reagerade så illa på minipiller så det fick avbrytas.

Men hur sant det är vet jag inte.
    Du ska väl ändå få dem utskrivna av en läkare så varför inte ta upp detta då?
    Hej! Hmm okej. Jag skrev att jag "nyligen fått cerazette utskrivet", så jag glömde alltså att fråga angående detta, därför frågade jag här. :)
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2012-10-16 19:31:03 följande:
    Hej! Hmm okej. Jag skrev att jag "nyligen fått cerazette utskrivet", så jag glömde alltså att fråga angående detta, därför frågade jag här. :)
    Lite för mkt gröttext för att jag skulle uppfatta allt men ring dem ist?
    Ingen här kan ju med säkerhet säga och du har ingen som är ansvarig för de råd du får.
  • santos92
    Anonym (?) skrev 2012-10-16 18:15:13 följande:
    Hejsan! För några år sedan fick jag en p-stav insatt, hade den dock bara 2-3 månader för jag tröttnade sedan på den då jag ständigt hade mellanblödningar och upplevde att jag fick ont i magen av p-staven. Plötsligt fick jag dock missfall och insåg att jag hade blivit gravid TROTS p-stav!! Hur som, har sedan dess ätit p-piller men har nyligen fått cerazette utskrivet (minipiller). Bara undrar, är det samma hormoner i p-stavar som i minipiller? Vågar jag börja med cerazette eller riskerar jag att då bli gravid som när jag hade p-stav??
    Jag åt först cerazette men tröttnade på att alltid varje dag behöva ta ett piller.. så min bm tyckte att jag skulle ta Pstav.. Enligt henne skulle de vara exakt samma..  Så du borde ju ringa en bm / läkare...

• Anonym (?)

Oj okej! Tack för att du skrev Santos92! :)

Svar på tråden P-stav + minipiller= samma hormoner?