Miraa skrev 2012-10-29 09:35:32 följande:
Hej! Precis vad jag just satt och googlade.. Bor i stockholm men har börjat fundera om vi skulle ta och flytta till malmö istället. Bostadssituationen i stockholm är så tradig, kanske är det lättare få tag på en större lägenhet i malmö? Vi har en son på 8 månader. Jag har jobbat på en waldorf förskola i några år nu, har planer på att utbilda mig förskolelärare och är väldigt sugen på att starta en egen verksamhet så småningom. Reagerade även på att d inte verkar finnas i malmö!! Kul att du startade tråden. Vad har du för yrkeserfarenhet? Planer i övrigt? Och vad tror du om bostads situationen i malmö?
Kul att vi är två!! Jag jobbar idag som biträdande butikschef, har praktiserat heltid på dagis i fyra månader, det är väl det jag har. Jag har funderat på att utbilda mig till socionom, kock, förskollärare!! Puh, vet inte riktigt.. Det var jag och min mamma som satt och bollade idén, hon är förskolelärare, sjuksköterska med waldorfpåbyggnad osv. Det finns ju waldorfskolor i Lund men jobbar man och bor i Malmö så vill man ju gärna ha barnen där.
Hade ni tänkt att hyra eller köpa lägenhet!! Vi har precis köpt en trea i Malmö för miljonen, inte i city utan i Limhamn, här är det lugnt och bra! Sen kan man säkert hitta privata värdar eller större värdar utan kösystem om man vill hyra, har man arbete och drivkraft ska det inte vara några problem. Till MKB, malmö kommunala bostadbolag är det cirka 4 års kö skulle jag tippa.
Vilken waldorfförskola jobbar du på??