• Finis

Loppbett??

Lilltjej har fått utslag igen. Det kommer som små upphöjningar, först är dom lite röda, efter en stund går rodnaden ner och efter 10-20 minuter är dom spårlöst försvunna, sen kommer nya på andra ställen på kroppen. Sitter ofta i klungor. . Verkar inte klia, hon sover på nätterna, men jag är livrädd att det är loppbett. Jag har inget.

Vi bytte mjukmedel för lite mer än en v sen, tänkte att det kanske berodde på det men nu har jag duschat henne och tvättat om kläderna men hon får nya upphöjningar ändå.

Hon är även snuvig.

• Svar på tråden Loppbett??
  • jodå

De gånger jag har fått loppbett (när katten har dragit in) så har de inte försvunnit efter 20 min utan varit kvar i några dagar. Kliar också supermycket!! Sitter ofta några (3-4 st) på samma ställe, men ser absolut inte ut som på överarmsbilden...möjligtvis som på bild 1 och 3.
    Vet inte varför du tycker att det skulle vara så fruktansvärt om det var loppbett?...det brukar räcka med att tvätta sängkläderna och avloppa katten/hunden. Har du sett några loppor?...eller varför misstänker du loppbett?

• Finis

Nä inte sett några loppor. Var det jag kunde komma på... Jag är hypokondriker ;) Bild 2 är efter en stund när det röda bleknar. Undrar vad det kan vara...hmm...

Vi ska ha kalas i helgen med massa folk här, skulle vara galet genant om folk gick härifrån med loppor.

• Sixxty

Det låter som Urticaria som ofta är en allergisk reaktion men det är inte alltid man kan komma på orsaken.

• Sixxty

Om det skulle vara vägglöss borde dessutom fler i fler i familjen vara drabbade. Sen tror jag inte att de flyttar på sig (vilket är typiskt för urticaria) eller försvinner så fort.

• jodå
    Finis skrev 2012-10-17 11:51:19 följande:
    Nä inte sett några loppor. Var det jag kunde komma på... Jag är hypokondriker ;) Bild 2 är efter en stund när det röda bleknar. Undrar vad det kan vara...hmm...

Vi ska ha kalas i helgen med massa folk här, skulle vara galet genant om folk gick härifrån med loppor.
    Du behöver inte oroa dig för att du ska ge loppor till gästerna:) Värre om det skulle vara vägglöss som sixxty skrev om...för det kan man väl få hem från andra tror jag? Hoppas utslagen försvinner!
Svar på tråden Loppbett??