• Anonym (sjuk)

snart får jag veta ...

ja vet inte vrf ja skriver här egentligen, behöver skriva av mig, jag vill bara ingen ska veta mina tankar. snart är röntgen och då ser dem om det är cancer. fan va jag är rädd !
    alla prover tyder på det , blodsbrist, kraftig viktnedgång, yrsel, blod i avföring och nu ännu mer blod där.. smärtan i sidan av magen (de ska kolla tarmen) tilltar oftare nu och där är någon hård knöl.. Minsambo kände den igår.

va fan kommer ske om det är de ? vad händer med mina små barn ? jag är inte så gammal , jag har så mkt kvar att göra.. jag vet man inte ska ta ut saker i förskott, varken de dåliga eller det som är bra, men fasiken va skraj jag är. de har kollat om de va inflammation i tarmen men inte.. smärtorna gör att jag fått ligga inlagd på sjukhus proppad med morfin. inget kul när man har två små barn.

jag har sista veckorna märkt de blöder från rumpan (ursäkta) men ja vågar inte lyfta luren till läkaren. jag kan bara inte. inte sagt något till min sambo heller. jag ska, men röntgen e nu snart så väntar. å berättar det då. men ska berätta för honom, men hur ?!..

någon som haft samma symtom som visat sig vara annat ???

• Svar på tråden snart får jag veta ...
  • memadde

Jag har exakt som dig! Väntar på koloskopi , hur gammal är du? Jag är snart 28 och enligt min läkare så kan man inte få cancer i den ålder :/

• memadde

Hoppas på att det INTE är cancer!!

• Anonym (håller tummarna)

Jag hade nog ringt till läkaren o berättat redan nu. Hur länge är det kvar till röntgen?

Har inte varit med om det så kan inte ge dig några tröstande ord där, men jag håller tummarna att det är något godartat o att du snart är frisk.

Kan tänka mig att du rädd. Jag hade varit vettskrämd. Prata med din sambo o kanske nån mer. Jag tror att man ska prata om det mkt. Både nu innan du har svaret o sen efter oxå.

• Anonym (Bestrong!)

Var stark! Min mamma fick aldrig en chans tack vare sjukvården! När det upptäckte hennes cancer hade hon gått med den i ca 7 år! Vet inte hur gamla dina barn är men jag är 25! Jag var inprincip hos mamma varje dag efter hennes besked! Jag hoppas ända ut i tårna att ni inte får gå igenom samma sak!

• Stumpan83

Vad r det för röntgen du väntar på? CT eller koloskopi?

Jobbar som ssk på en mag-tarmkirurgisk avdelning. Vi har patienter med tarmcancer och patienter med inflammatoriska tarmsjukdomar där medicin inte räcker till längre. Har du några frågor som du inte vill ställa i tråden får du gärna inboxa mig.

• Anonym (Bestrong!)

Vill inte göra dig rädd i onödan, hon hade alltså inte dom besvären Som du har!

• Anonym (sjuk)
    memadde skrev 2012-10-17 12:30:34 följande:
    Jag har exakt som dig! Väntar på koloskopi , hur gammal är du? Jag är snart 28 och enligt min läkare så kan man inte få cancer i den ålder :/

jag är 23. vet en som är 18 som har cancer så de va lite konstigt sagt av din doktor kan ja tycka..
  • Anonym (sjuk)
    Stumpan83 skrev 2012-10-17 12:36:41 följande:
    Vad r det för röntgen du väntar på? CT eller koloskopi?

Jobbar som ssk på en mag-tarmkirurgisk avdelning. Vi har patienter med tarmcancer och patienter med inflammatoriska tarmsjukdomar där medicin inte räcker till längre. Har du några frågor som du inte vill ställa i tråden får du gärna inboxa mig.

koloskopi. ska göra den nu om mindre än två veckor. vad menar du med räcker inte till längre ?? och kan de va något annat än just cancer ? får man svar direkt när man gjort den ? tacksam för svar !!
  • memadde

Mm tycker jag med:/ .
    Lycka till! !
    Hur mår du annars , har du nånsin problem med att bajsa?
    Och jag har med knuta men vet inte om det är ärrvävnad från mitt kejsarsnitt:(

Svar på tråden snart får jag veta ...