• Daimstruten

Platt-tv, gammeldags inredning och ont om plats för tv-bänk. Hjälp!

Jag ska flytta till ett hus där tv-rummet är i minsta laget och skulle därför behöva tips på lämplig tv-möbel som tar minsta möjliga plats. Det jag egentligen behöver få in i den är en xbox samt ev. en dvd-spelare. Har i dagsläget en svart platt-tv på 40 tum. Nu till det lilla kruxet... Jag har ganska gammeldags inredning i vitt så hur sjutton får jag till en nätt  tv-möbel som ser bra ut till både tv:n och övriga inredningen?

Funderar lite på nån typ av kanske vägghängt skåp med glasdörrar som inte är alltför djupt (bara så att xboxen får plats), men jag får ändå känslan av att detta kommer se konstigt ut. Antar att man vanligtvis vill ha skåpet/bänken minst lika bred som tv:n trots att detta blir onödigt stort i förhållande till det som ska vara i, eller? Hur har alla andra med gammeldags inredning, ont om utrymme och platt-tv löst problemt?

Alla idéer mottages tacksamt. Bilder vore kanon.

• Svar på tråden Platt-tv, gammeldags inredning och ont om plats för tv-bänk. Hjälp!
  • Fia 28

Det finns inte rum för en lite längre hylla/skåp eller dylikt dit xboxen har rum dit och du även kan lägga annat, åså slänger du upp tvn på väggen?

• Daimstruten
    Fia 28 skrev 2012-10-17 13:26:17 följande:
    Det finns inte rum för en lite längre hylla/skåp eller dylikt dit xboxen har rum dit och du även kan lägga annat, åså slänger du upp tvn på väggen?

Ja, en hylla och att slänga upp tv:n på väggen är ett alternativ. Frågan är hur djup hyllan behöver vara om man vill snåla med utrymmet för den.
  • Fia 28
    Daimstruten skrev 2012-10-17 13:43:34 följande:

Ja, en hylla och att slänga upp tv:n på väggen är ett alternativ. Frågan är hur djup hyllan behöver vara om man vill snåla med utrymmet för den.
    Den behöver inte alls vara speciellt djup. Hellre en längre, låg och inte så djup hylla än den lilla kuben du länkade till innan.
  • Daimstruten
    Fia 28 skrev 2012-10-17 13:30:49 följande:
    Är även denna för stor?

Den där är 47 cm djup. Det kanske kan funka. Men jag skulle gärna vilja ha bänken mindre djup än så förutsatt att xboxen får plats. Kollade nån måttangivelse och enligt den är xboxen 26,4 djup och sen bygger väl sladduttaget lite så egentligen tycker jag att man borde klara sig med ett djup på 30-35 cm.
  • Fia 28
    Daimstruten skrev 2012-10-17 14:02:23 följande:

Tackar för tipsen. Ska förbi och kolla på Jysk. Hittade även denna hylla som jag tror kan funka förutsatt att mina teknikprylar inte trillar ut i framkant. www.ellos.se/hylla/237481?N=1z141vj&Nao=35
    Om djupet räcker till kan man köpa "halkmatta" att lägga under så de står stadigt
  • Daimstruten
    Fia 28 skrev 2012-10-17 18:59:03 följande:
    Om djupet räcker till kan man köpa "halkmatta" att lägga under så de står stadigt
    Smart. Det hade jag inte tänkt på. 
Svar på tråden Platt-tv, gammeldags inredning och ont om plats för tv-bänk. Hjälp!