Emmaljunga Edge Duo S eller Kronan Duo S?
Jag ska ha mitt andra barn framåt våren, jag har ingen brådska med att beställa vagn men jag tycker det är så fasligt roligt så självklart har jag redan börjat kolla runt...
Vet vad jag vill ha för typ av vagn, trodde inte det fanns nån som matchade mina krav, men tji fick jag.
Har nu hittat 2 st som verkligen passar in mina kriterier.
Till sonen hade jag nitro med city korg, den var vi väldigt nöjda med. Förutom att den är så låg och nätt. Då min man är lååång (198cm) så såg det väldigt dumt ut när han gick med vagnen.
Jag har nu upptäckt Emmaljungas nya chassi "duo s" till Edge duo combi vagnen. En riktigt bra kombination av en rejäl vagn men samtidigt med samma smala och smidiga mått som nitron. Match made in heaven!
Nu idag fick jag dock se att även Kronan har kommit med ett Duo S chassi till sin duo vagn. My god!
Från att tro att min drömvagn inte gick att få, till att behöva välja!! *pust*
så - ni som också är intresserade av att jämföra vagnar in på sömmarna, hjälp mej bena ut vilken av dessa två fantastiska vagnar som är BÄST!
de enda skillnaderna som jag kommer på just nu är att kronan har lufthjul medans emmaljunga har punkteringsfria.
Sen är det givetvis designen som är den stora skillnaden.
Liggdelarna är rymliga på båda två.
Sufletten är inte lika framdragbar på kronan som på emmaljungan...
Nån mer som står i valet och kvalet mellan dessa två vagnarna??