Min dotter på sex år blir slagen i skolan.
Ja, som rubriken säger blir min dotter slagen i skolan. Det är tydligen inte bara hon utan även i princip alla andra i klassen också som blir slagna. Det är en person som gör detta och nu har det gått så långt att jag fik hem ett mail från klassföreståndaren om att min dotter hade fått ett knytnävsslag i ansiktet helt oprovocerat av hen. Händelsen skulle anmälas till rektorn enligt klassföreståndaren.
Jag pratade med klassföreståndaren som förklarade det hela och varför hen slåss har jag ingen aning om. Min dotter hade i alla fall känt sig väldigt kränkt efter detta slaget vilket jag kan förstå. Hen som slåss har gjort detta sedan terminsstarten och min dotter pratar ofta om hen och att det är jobbigt. Min dotter gråter när jag lämnar henne på fritids om morgnarna och jag går hem med en klump i magen, ska hen slå min dotter idag igen?
Igår ringde hens pappa till mig och var ledsen över vad som hönt men han verkade inte förstå att hans barn slår barn typ varje dag. Vad gör man åt en sådan här siutation? Kan det vara så att personen som slår har en diagnos som inte blivit upptäckt än? Alla andra barn är snälla och slåss inte, varför slår man helt oprovocerat när man är sex år?
Jag är oerhört ledsen å mina dotters vägnar som inte har fått en bra skolstart.