• Hanna1987

Ramlade i trappan

Precis som att detta gjorde allt bättre då. Ramlade i trappan nyss med dottern i famnen. Brukar inte bära på henne nu mera då hon väger för mycket och jag får sammandragningar då, så hon brukar få gå själv istället.
    Men inte denna gång, hon var ju trött..

Landade på rumpan och liksom hoppade/kasade ner 5-6 steg. ONT som fan nu. Slog i armen och ena foten också när jag skulle skydda dottern. Hon skada sig inte som tur var men blev rädd och ledsen för att jag blev det.. 
    Så nu har jag lagt dottern och sitter i soffan och gråter, har så jävla ont i nedre delen av ryggen och det strålar i baken på höger sida :/

Fan!

Kan det vara någon fara för bebisen i magen när man ramlar på baken? Har ett stort rött märke på högra skinkan, närmare svanskotan typ.

Lyssnade med min doppler och det rör sig där inne, känner inte så mycket i vanliga fall heller. Har moderkakan i framvägg. 
    Men visst känner jag men inte så tydligt som jag trodde det skulle vara.
    Hann inte få in hjärtljuden så länge att dom registrerades på skärmen men hörde dom en liten stund.

Hade tänkt äka till öppna förskolan imorgon och har BM vägg i vägg där i princip, kanske ska titta in till henne då? Eller ska man ringa förlossningen? Gyn?

Är i v.25+2 
    Tove 4/7-10 ♥ Liten med BF 28 januari 2013
  • Svar på tråden Ramlade i trappan
  • viseversa

Förstår att du är orolig men jag tror inte det är någon fara. Bebisen är väldigt skyddad. dock ska du nog kika in hos doktorn pga att du gjort dig illa för din egen skull. och då kan du ju fråga om bebisen också. 

• Hanna1987
    viseversa skrev 2012-10-17 19:46:07 följande:
    Förstår att du är orolig men jag tror inte det är någon fara. Bebisen är väldigt skyddad. dock ska du nog kika in hos doktorn pga att du gjort dig illa för din egen skull. och då kan du ju fråga om bebisen också. 
    Precis och man blir ju mer orolig då jag inte känner bebisen så tydligt i vanliga fall heller.. Men nu är det rörelse som vanligt.. 
    Fick SD precis efter och några efter det.. Sen blev magen jätte mjuk och konstig.. Bebisen gömde sig nog ;) Men nu är den som vanligt igen. Skönt det i alla fall..

Har inte lika ont nu men tog två panodil för två timmar sen så är ju säkert därför ;) Dock gör det ont när jag rör med handen på rumpan. Eller bara av att sitta i soffan eller på toaletten. Lär väl få ett bamse-blåmärke där sen :/

Hoppas jag kommer ur sängen imorgon! Blä.. Klantarsle!!

Får prata med BM imorgon om jag får tag i henne. Och om jag kan köra bilen när jag är så öm på baken :/ 
  • mabelle

De säger att det kan vara lite värre att ramla på svanskotan än på direkt på magen. Jag skulle nog ha kollat in hos BM. Det kan ju inte skada (och jag är inte speciellt nojig av mig) :)

• Hanna1987
    mabelle skrev 2012-10-17 22:48:10 följande:
    De säger att det kan vara lite värre att ramla på svanskotan än på direkt på magen. Jag skulle nog ha kollat in hos BM. Det kan ju inte skada (och jag är inte speciellt nojig av mig) :)
    Hörde det också. Tyvärr var BM på kurs idag. Men har lyssnat med dopplern idag igen och verkar inte vara någon skillnad på bebisens aktivitet och hjärtslag i alla fall. Men ska ringa henne imorgon tänkte jag och prata. 
Svar på tråden Ramlade i trappan