• Happyfeet1980

4 åring som sover dåligt, vad göra??

Har en 4 åring som ALLTID sovit dåligt. Första 2-3 åren var barnet vaken i timmar varje natt. Nu "sover" barnet men otroligt oroligt. Kommer alltid in till mig, ligger nästintill på mig, sparkar, viftar, pratar, letar efter mig osv. Någon som haft samma problem så länge?? Borde inte en 4 åring sova gott på natten? Ok om det är nåt utv språng men har ju varit såhär hela livet. Börjar tröttna...har ju ett jobb kan måste orka sköta!

• Svar på tråden 4 åring som sover dåligt, vad göra??
  • Läntandelavendel

hoppar på tråden för här är det typ likadant, men en treåring.

Jag räknarm ed att det blir lugnare när hon fyller sex-sju, borde det har jag för mig.  

• Happyfeet1980

verkar inte vara nån som varit med om detta med tanke på alla svar...

• Läntandelavendel
    Happyfeet1980 skrev 2012-10-20 21:24:37 följande:
    verkar inte vara nån som varit med om detta med tanke på alla svar...

de flesta barn brukar ju sova bättre efter i alla fall ett år, så folk tror ju att man ljuger/överdriver när man berättar om hur ens barn sover.
  • Happyfeet1980
    Läntandelavendel skrev 2012-10-20 21:25:44 följande:

de flesta barn brukar ju sova bättre efter i alla fall ett år, så folk tror ju att man ljuger/överdriver när man berättar om hur ens barn sover.

mm de på mitt jobb tror nog på mig för jag ser ut som ett lik när jag kommer på morgonen o somnar så fort jag sitter stilla i soffan haha men visst är det så...
  • mussly

Testat sk kedjetäcke eller bolltäcke? Dvs ett täcke med extra tyngd i som hjälper barnet att känna sig tryggt! Det används mycket på barn och vuxna med oros- och ångestproblematik bland annat! Jag har testat det några gånger på en 3åring med exakt de problem du beskriver, och det fick henne att ligga nästan helt still, vakna mindre på natten och somna fortare... En "tung" filt borde kunna ge liknande resultat.. Ge känslan att vara riktigt omstoppad och hela tiden känna trygghet.. Kan vara värt att testa..

• Happyfeet1980
    mussly skrev 2012-10-20 21:45:47 följande:
    Testat sk kedjetäcke eller bolltäcke? Dvs ett täcke med extra tyngd i som hjälper barnet att känna sig tryggt! Det används mycket på barn och vuxna med oros- och ångestproblematik bland annat! Jag har testat det några gånger på en 3åring med exakt de problem du beskriver, och det fick henne att ligga nästan helt still, vakna mindre på natten och somna fortare... En "tung" filt borde kunna ge liknande resultat.. Ge känslan att vara riktigt omstoppad och hela tiden känna trygghet.. Kan vara värt att testa..
    hmm ja det lät ju intressant. han är verkligen orolig i sömnen...undrar vart det finns, får googla ;)
  • Läntandelavendel

Svindyrt om man inte får det på "recept"

Happyfeet1980 skrev 2012-10-20 21:58:12 följande:
    hmm ja det lät ju intressant. han är verkligen orolig i sömnen...undrar vart det finns, får googla ;)

Svar på tråden 4 åring som sover dåligt, vad göra??