• mickis01

Egen tid

Nu har jag tröttnat lite på att inte få egen tid när jag väl har egen tid så går den tiden till att städa eller ta hand om dottern... Om jag ska gå ut så följer hon med. Hon följer alltid mig vart jag än går. Sambon kan åka till Grönan med sina kompisar och jag sitter hemma och väntar på att han ska komma hem och berätta hur det va på grönan. Han åker på middag med jobbet, han spelade paintboll varje söndag när det va öppet. När ska jag få lite barn fritt eller egen tid? När hon är hos farmor eller mormor? Jo men då ska det städas eller något annat.. Jag älskar min dotter mer än allt och min sambo men för att jag ska orka med allt så måste jag få komma bort lite. Min sambo brukar få erbjudande att åka på spa kryssning eller vanlig kryssning och han frågar mig om han ska ta med sig min mamma för hon skulle behöva vila lite.. För att han inte kan tänka sig att lämna bort våran 14 månaders dotter till hans mamma när vi Inte är hemma. Och så är jag gravid och är beräknad 20 januari så det kanske inte är så kul att åka på spa kryssning med mig... Eller vanlig kryssning.. Dottern har sovit hos sin farmor i två dagar utan problem..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-18 09:41
    Brukar det vara så Härnösand unga föräldrar som är tillsammans med lite äldre män? Eller bara är en ung förälder?

• Svar på tråden Egen tid
  • Duckan

Du får helt enkelt ställa det kravet på honom,  mer egentid åt dig.
    Sen är jag ju så jädra krass så jag undrar varför ni skaffar ett till barn så tätt om det redan nu är svårt för dig att få avlastning vilket du verkar vilja ha och behöva.

• Lena

Låt bli att städa när du har egentid. Lämna barnet hemma med honom och gå ut. Ställ krav.

• Blaha

Men snälla du, varför vill du leva så där? Varför är barnet ditt ansvar? Varför låter du dig trampas på? Lever du på 50-talet är vad är felet? :-O

Och nu ska ni ha fler barn! Kom igen, ställ lite krav på honom ffs.

• Blaha

Bryt vanan? Varför tar inte du och hittar på nåt kul?

• mickis01

Min livsstil kretsar runt min dotter den ända gången som jag åker någonstans är till öppna förskolan

• emelianzei

Du får helt enkelt låta din sambo ta dottern och sen se till så du gör något kul på egen hand.

• apelsinmandarin01

Ställ högre krav!! Sen hade jag inte städat på min egentid. :) sen var det någon som undra varför ni skaffa fler barn, men jag tror inte de spelar någonroll. oavsett om man har ett barn, trebarn, eller sex barn tror jag man behöver egentid ibland om de så bara skulle vara en preomenad. :)

• mickis01

Hur ska jag kunna begära att han ska ta dottern när han jobbar på dagarna och vissa helger?

• emelianzei

Han måste väl kunna ta dottern när han är ledig? Om han jobbar på dagen kan han ta henne en stund på kvällen, eller när han har en ledig dag.

• emelianzei

Min sambo jobbar skift och visst jag tar dottern mest och extra mycket när han har jobbiga pass, men han är ju ledig också och kan ta henne då. Det är guld värt att få komma ut någon timme eller ett par timmar bara och få vara själv, sen är det kul för dem att få lite tid tillsammans också.

• apelsinmandarin01

Självklart inte när han jobbar för om du är mammaledig är ju dit "jobba" att ta hand on henne då. men han är ju ledig iböand. och precis som han kan göra saker när han är ledig måste du kunna det. senhade jag blivit skitsur om min sambo hellre tog med sin/min mqmma på spa kryssning/kryssning för att han inte ville ha barnvakt. då hade jag sagt att han kan stanna hemma eller i värsta fall pka själv då. man är två om ansvaret med barn och den lilla "barnfria" tid man kan få. :)

Svar på tråden Egen tid