• ventilera mera

Vad har ni fått i julklapp av er arbetsgivare?

Hos både Morgongänget och Rix Morgon Zoo pratade de imorse om julklappar från arbetsgivaren, vad man inte vill ha osv... så vad har ni fått, och från vilken typ av företag/verksamhet?

Vad var det roligaste, mest användbara, konstigaste, snålaste, tråkigaste?

Egentligen är det ju inte ett "känsligt" ämne, men jag tänkte att det säkert finns några här som vill vara anonyma för att inte reta eventuella fantasilösa eller snåla arbetsgivare...Skrattande

• Svar på tråden Vad har ni fått i julklapp av er arbetsgivare?
  • SuzR

Det bästa: en gucci väska, hermes scarf (detta var utomlands) äkta of course;)
    Sämsta: att inte få nåt alls!

• Lillafrökenfräken

Arbetsgivaren? Inget direkt. Uppdragsgivaren (jobbar i bemanningsbranschen)? Förra julen blev det presentkort på 400kr från det företag jag är på nu. Tidigare har det varit allt från ingenting till "följ med till förrådet och ta vad du vill ha av tidigare presenter vi haft".

• SuzR

Glömde skriva att det var från ett finanskontor innan finanskrisen så dom hade hur mycket som helst. Fick julbonus också på ca 17000 kr

• Anonym

En blå randig stickad tunn pläd från kommunen. Gav bort den.

• Anonym (X)

Bästa julklappen var ett presentkort på Åhléns som jag använde till grundplåt för att köpa ett par sneakers jag gått och suktat efter...

Genom åren har det varit mycket varierat men egentligen mest sån't som man knappt använder. Plädar, strandfiltar, korgar med ditten och datten, stormlyktor. Förra året fick min man en väggkrok, måste väl ändå vara ett av de konstigare man kan få i julklapp?!

• Jill 79

Har fått sängkläder, underställ, vinterhandskar mm. Men bäst av allt har varit lyxiga hudvårdsprodukter. Jobbar med hästar:)

• Anonym

Sämsta: Reflexväst men de som jobbat extra ett helt år fick inget alls. Viking Line

• Alison

De senaste åren har jag inte fått nånting, åren innan det: inget.
    Har jobbat 6 år hos samma arbetsgivare och första året fick jag ett presentkort, sen har det inte funnits pengar.

När jag jobbade som timmis i kommunen fick jag en ljusstake, som jag har framme varje år och ÄLSKAR den. Den är inte vacker, men betyder väldigt mycket för mig.   

• Anonym

Förra året jobbade jag i barnomsorgen hade en anställning på 1 år alla tillsvidare anställda fick varsin chokladask men jag som bara var vikarie fick inget alls. tycker det var lite sniket och ouppskattat. dom borde vara mer tacksamma mot sina vikarier som ställer upp och jobbar

• Anonym

Sämst: En elektrisk konservburksöppnare....
    Bäst: 1000 kr i presentkort på DUKA.

Svar på tråden Vad har ni fått i julklapp av er arbetsgivare?