• Majbebis2012

Villrådig. Behöver råd & tips

Börjar snart jobba. Då ska min sambo gå hem. 
    Jag ammar nu, börjat med smakportioner av gröt & vanlig mat.
    Tills han går hem vill jag att bebisen ska gilla dricka flska vilket han inte gör. Har kämpat nu i 2 månader, men det går inte. Varken med min mjölk i eller ersättning.

Då undrar jag, när bebisen är ca 6½ månad gammal, kan man amma morgon, kväll & ev nattmål för att känna att det är "good enough"?
    Däremellan ge gröt till frukostamningen o kvällsamningen,
    Ge mat som lunch och mellanmål? Alltså bara mat?

När slutade ni helamma?
    Hur mycket och när ammade ni nör bebisen var runt 5-6 månader.
    Bytte ni amning mot ersättning när bebisen var runt så gammal. Min bvc tycker inte det, utan bara amma morgon & kväll.

Men all denna amningshysteri gör mig osäker.. 

• Svar på tråden Villrådig. Behöver råd & tips
  • Flickan och kråkan

Har ni testat att sked- eller koppmata? Min äldsta fattade aldrig hur man dricker ur flaska. Yngsta provade vi aldrig med men han klarade inte pipmugg så han drack ur vanligt glas från början. Barn är olika .

Hur mycket och hur länge du vill amma är ju upp till dig , men ditt barn behöver självklart äta annat om du slutar amma. Inget av mina barn har druckit välling eller ersättning. Vi har bytt ut amning mot vanlig mat allt eftersom.

• Majbebis2012
    Flickan och kråkan skrev 2012-10-18 16:58:22 följande:
    Har ni testat att sked- eller koppmata? Min äldsta fattade aldrig hur man dricker ur flaska. Yngsta provade vi aldrig med men han klarade inte pipmugg så han drack ur vanligt glas från början. Barn är olika .

Hur mycket och hur länge du vill amma är ju upp till dig , men ditt barn behöver självklart äta annat om du slutar amma. Inget av mina barn har druckit välling eller ersättning. Vi har bytt ut amning mot vanlig mat allt eftersom.
    Nä, inte.. 
    Men känns som att varken han eller jag skulle ha tålamod att skeda i en sån mängd.Kopp testat, inte poppis.

Nä, det verkar som det inte blir iaf ersättning här.. 
  • Bellini

Min plutt ammade ca varannan timme när han var 6 månader och gjorde det tills han var typ tio månader, sen blev det lite glesare. Att trycka i en 6 mån bebis fulla mål riktig mat är inte bra då är man ju precis i introduktionsfasen av riktig mat. Deras magar måste vänjas försiktigt. Svårt också eftersom inte flaskan funkar. Finns det ingen möjlighet för dej att vara hemma längre?

• Majbebis2012
    Bellini skrev 2012-10-19 20:00:33 följande:

Min plutt ammade ca varannan timme när han var 6 månader och gjorde det tills han var typ tio månader, sen blev det lite glesare. Att trycka i en 6 mån bebis fulla mål riktig mat är inte bra då är man ju precis i introduktionsfasen av riktig mat. Deras magar måste vänjas försiktigt. Svårt också eftersom inte flaskan funkar. Finns det ingen möjlighet för dej att vara hemma längre?

nej tyvärr.
Svar på tråden Villrådig. Behöver råd & tips