Hur är en bra kontaktannons?
Jag vill att en kontaktannons ska vara skriven på bra svenska, stor bokstav på rätt ställen, kommatecken, inga upprepningar, stycken, lättläst, rakt på...
Helst vill jag läsa om vart man är på väg, inte vart man varit. Att skriva om vart man bott, hur höga berg man bestigit, vilka sporter man spelat osv är ganska ointressant i början. Fokusera hellre då på att berätta vad gör nu och vad du vill göra i framtiden.
Sämsta kontaktannonserna är de som börjar med att de inte tror på nätdejting, att det är svårt att beskriva sig själv, att deras kompis övertalade dem att gå med, osv. Negativ inställning direkt ogillas.
Annonser som också spyr galla på galningar, idioter osv har en negativ klang. Onödigt tycker jag. Får man sådana mejl så ta bara bort och spärra dem då, vi andra behöver inte veta det.
Berätta inte om dina negativ sidor, de får vi upptäcka senare. Berätta om dina bra sidor, du ska liksom "sälja dig själv".
Du behöver inte skriva att du inte svarar de utan bild, utan presentationstext m.m. Ta bara bort dem och fokusera på annat.
Du bör ha flera bilder på dig själv. Inga partybilder där du står med öl eller drinkar i handen. Inga bilder på dina husdjur, barn, bilar, hus, mamma, kompisar osv. Helkroppsbilder och ansiktsbilder ska finnas, inte bara bilder där du är "uppiffad" och sminkad, "naturliga" bilder också. Våga bjuda på dig själv.
Skriv inte så detaljerat vad du söker, du begränsar dig så hårt då. T.ex. han ska träna, ha blont hår, tycka om att dreja och heja på XXX-lag. Du kommer bara att få svar av de som inte läst din presentationstext.
Du behöver inte skriva att du är seriös och inte vill ha svar från oseriösa. Ta bort dem bara. Oavsett om du skriver det eller inte så kommer de oseriösa ändå att svara dig.
Det var allt jag kunde komma på nu.
Lycka till.