• Anonym (Tid)

Från Nordea till Swedbank tid?

Hur lång tid tar en överföring från Nordea till Swedbank ? Om pengarna sattes in under natten?

• Svar på tråden Från Nordea till Swedbank tid?
  • sextiotalist

Bör ske över dagen, jag har själv gjort det och då har gått på dagen. Vad jag har hört så har de "öppna fönster" mot varandra vid vissa tider, då transkaktionerna görs.

• Anonym (Tid)
    sextiotalist skrev 2012-10-18 14:39:22 följande:
    Bör ske över dagen, jag har själv gjort det och då har gått på dagen. Vad jag har hört så har de "öppna fönster" mot varandra vid vissa tider, då transkaktionerna görs.  

Vet du vilka tider dom gör överföringar. Hittar inte info alls på deras sida:(
  • sextiotalist
    Anonym (Tid) skrev 2012-10-18 14:42:24 följande:

Vet du vilka tider dom gör överföringar. Hittar inte info alls på deras sida:(
    Ingen, då det aldrig varit några problem, så har jag inte kollat. Ring din bank, de bör veta
  • Anonym (Tid)

Nån som vet?

• Anonym (Tid)

Om pengarna sattes in typ 01.00 -02.00 i natt, borde dom ha kommit in redan? Gör dom fler överföringar idag?(bankerna)

• FruSen

En överföring mellan banker tar en bankdag.

Såhär står det på swedbanks internetbank:

"Vid omgående överföring till konto i annan bank, personkonto eller plusgirokonto är pengarna tillgängliga på mottagarens konto samma helgfria vardag om överföringen är godkänd före klockan 13.00. En omgående överföring som är godkänd efter kl. 13.00 är tillgänglig på mottagarens konto nästa helgfria vardag. Omgående överföring kan inte tas bort.

Vid daterad överföring till konto i annan bank, personkonto eller plusgirokonto görs uttaget av pengarna det angivna datumet och insättningen på mottagarens konto görs samma dag. Daterad överföring kan tas bort fram till 23.59 dagen före överföringsdatum.

En överföring till konto i annan bank, personkonto eller plusgirokonto som är daterad till en lördag eller helgdag är tillgänglig på mottagarens konto nästa helgfria vardag."

Borde ju finnas motsvarande info på nordeas internetbank tycker jag? 
Svar på tråden Från Nordea till Swedbank tid?