• Anonym (berit)

lvu barnens bettende blir bara värre och värre på familjehuset

Barnen blev lvu omhändertagna och saker som dom gjort på familje huset är värre ä det som dom någonsin gjort hemma .Men familjehemmet och soc tror det beror på att dom e så djupt traumatiserade av deras uppväxt.Ingen tror på mig hjälp.Någon som varit med om samma sak?

• Svar på tråden lvu barnens bettende blir bara värre och värre på familjehuset
  • Barbamamah

Ja, det kan ju vara så att dom lever ut alla sina negativa känslor nu när dom känner sig trygga. Om dina barn är traumatiserade är det ingenting som försvinner bara för att dom flyttar hemifrån utan det är någonting dom kommer att leva med och påverkas av för resten av sina liv.

• Anonym

Hur gamla är barnen? Hur länge har de bott där?

• Barbamamah

Sedan tänker jag mig att dina barn blivit ännu mer traumatiserade av att separeras från dig och behöva flytta hemifrån och därför reagerar ännu kraftigare nu.

• Anonym (berit)

Dom e 8 och 9 har bott där i ca 5 månader nu.Soc letar efter fosterhem men hittar inget.Det ända barnen pratar om e att dom vill hem.Ska upp i rätten i dec men kommer förlora tror jag.Fick en advokat som bryr sig inte ett skit försökte byta men det gick inte.Måste ha en god anledning att byta,ok försöker ringa honom han e upptagn säger att han ska ringa dan efter men gör det inte

• Anonym (berit)

Pga beteende i skolan mm men ena barnet har adhd och därför förstår man dennes beteende och andra skulle precis börja utredas nu efter sommaren.Pga att det är ärftligt

• Anonym
    Anonym (berit) skrev 2012-10-18 16:23:48 följande:
    Pga beteende i skolan mm men ena barnet har adhd och därför förstår man dennes beteende och andra skulle precis börja utredas nu efter sommaren.Pga att det är ärftligt
    Har du eller barnens pappa också adhd?
  • Anonym (berit)

Inte diagnos.Men tror det och folk säger det till mig.Om man tittar tillbaka på skoltiden så borde nån fått remis men det funkade inte så då.Adhd fanns liksom inte

• Barbamamah
    Anonym (berit) skrev 2012-10-18 16:23:48 följande:

Ett barn blir inte lvu:at bara på grund av adhd. Det finns en massa ungar med adhd som fungerar helt ok med rätt stöd.
  • Anonym
    Anonym (berit) skrev 2012-10-18 15:56:24 följande:
    Dom e 8 och 9 har bott där i ca 5 månader nu.Soc letar efter fosterhem men hittar inget.Det ända barnen pratar om e att dom vill hem.Ska upp i rätten i dec men kommer förlora tror jag.Fick en advokat som bryr sig inte ett skit försökte byta men det gick inte.Måste ha en god anledning att byta,ok försöker ringa honom han e upptagn säger att han ska ringa dan efter men gör det inte
    Bristande förtroende för den tilldelade advokaten är skäl nog att få byta.
Svar på tråden lvu barnens bettende blir bara värre och värre på familjehuset