• Anonym

Ammar, luktar svett konstant

Ååhh jag är så leds på detta och det är så pinsamt! Jag luktar svett hela tiden. Måste byta tröja flera gånger per dag, nu sitter jag nyduschad, duschade för ca en timme sedan och jag luktar redan svett trots noggrann tvättning av armhålor. Kan detta bero på amningen och går det över? Ammar sedan 3,5 månader tillbaka. Har aldrig haft problem med detta förut, snarare tvärtom. Känner mig kokhet hela tiden också och svettas. Jag orkar inte med det här. Det är ju pinsamt att vistas bland folk....

• Svar på tråden Ammar, luktar svett konstant
  • Pellerbom

Stackare! Jag känner igen det så väl! Jag blev också extra svettluktande när jag ammade och kunde ibland sitta och undra om jag råkat ta tröja ur smutstvätten efter duschen. Min räddning blev Aromaco deodorant från Lush. Testa lite olika sorter, det ska säkert finnas någon som funkar för dig också!

• Anonym

Det kan nog bero på amningen, jag svettades massor första månaden, mest på nätterna så jag vaknade alldeles blöt. Har läst att det är ganska vanligt, hänger ihop med hormonerna.

• krompa

Jag svettades också jättemycket och hade kortärmat hela vintern.

För att minska lukten rakade jag mig under armarna väldigt ofta. 

• Peggys

Jag har precis likadant, känns inte ens som lukten försvinner av att duscha.. Det är jätte jobbigt

• Hoppfull84

jag hade samma problem under amningen. absolut torr(deo) från apoteket var det enda som faktiskt kändes som det hjälpte mot svetten och inte bara försökte dölja den med parfym. det är mitt bästa tips!

• Qliana

6 veckors bebis, ammar och luktar svett... Blir också toksvettig på nätterna, såpass att jag flera gånger undrat om jag kissat ner mig, vilket jag inte har.

• GlamourMum

Känner igen mig! Svettades också JÄTTE mycket de tre första månaderna efter förlossningen. Duschade minst en gång om dagen men lukten försvann aldrig helt.

Nu är lillen snart 5 månader, jag ammar bara på morgonen, har börjat äta mini-piller och mensen är tillbaka. Nu tycker jag att svettningarna också börjar avta. Antar att hormonnivån är på väg att återställas.   

Svar på tråden Ammar, luktar svett konstant