• zarah

Varför vill ni veta könet?

Man läser så många trådar här om att dom verkligen vill veta vad det är som ska komma ut.  
    Många som blivit besvikna på Ultraljudet för att man inte kunde se med 100% vad det är.
    Så av ren nyfikenhet frågar jag nu varför vill folk "tvunget" ha reda på vad det är för kön?

• Svar på tråden Varför vill ni veta könet?
  • JessieSahlin

Jag ville ta reda på det så man kan handla hem så allt är klart när den lille kommer ;) inte så kul heller att bara handla vita kläder osv.

• zarah
    JessieSahlin skrev 2012-10-18 18:36:06 följande:
    Jag ville ta reda på det så man kan handla hem så allt är klart när den lille kommer ;) inte så kul heller att bara handla vita kläder osv.
    Alla färger går ju att ha på alla barn, tycker det är synd att man ska behöva resonera med att "bara" handla vitt? 
  • zarah
    xSundanceKid skrev 2012-10-18 18:35:57 följande:
    Lättare att förbereda och relatera till barnet.
    På vilket sätt kan man lättare förbereda sig och relatera till sitt barn om man vet könet?

• Mamma Petra

För att jag och min man är nyfikna av oss och finns chansen att få reda på vad det är så tar vi den chansen, oavsett vad det gäller.

• caroline1

Första barnet ville vi inte veta. Men nu ville vi veta av olika anledningar men främst av nyfikenhet

• Lenche

För mig och min man var det inte tvunget. Men vi ville veta så mycket som möjligt om bebisen i magen och om Bm kunde se könet på RUL ja då ville vi veta det!

• Lillis80

Av nyfikenhet (vad spelar det för roll NÄR man får reda på könet egentligen?), och la inte så stor vikt vid just könet. Det var liksom ingen stor grej så, att förlossningen skulle vara mindre spännande för att vi redan visste. Det finns ju så mycket annat som är mer spännande! Hur ser hon ut? Vems näsa? Vem är hon lik? Sen ville vi kunna kalla vårt barn vid namn redan i magen. Det var ingen "den" som sparkade - det var Linnéa :)

• I korimo Lithea

Jag och min sambo tog reda på könet. Det var av olika anledningar. Det första var att vi var så otroligt nyfikna på om det var en pojke eller tös som låg och sparkade därinne :) Sen var det praktiska saker som jag ville förbereda, typ kläder och namn och sånt :)

• I korimo Lithea
    Lillis80 skrev 2012-10-18 18:44:12 följande:
    Av nyfikenhet (vad spelar det för roll NÄR man får reda på könet egentligen?), och la inte så stor vikt vid just könet. Det var liksom ingen stor grej så, att förlossningen skulle vara mindre spännande för att vi redan visste. Det finns ju så mycket annat som är mer spännande! Hur ser hon ut? Vems näsa? Vem är hon lik? Sen ville vi kunna kalla vårt barn vid namn redan i magen. Det var ingen "den" som sparkade - det var Linnéa :)
    Vi undrade och pratade mycket om hur hon skulle se ut och vilken näsa hon skulle få osv :) Man är så nyfiken på allt Sen visste vi ju inte om namnet vi valt skulle "passa" på henne heller, men det gjorde det
Svar på tråden Varför vill ni veta könet?