Kan man lita på RFSU klamydiatest?
Är de att lita på? Har gjort tre test som visar neg. Är tjej så har gjort testen med bomullspinne. Tacksam för svar!!!
Är de att lita på? Har gjort tre test som visar neg. Är tjej så har gjort testen med bomullspinne. Tacksam för svar!!!
Puffar!
Ja, det ska man kunna göra.
Jo man kan lita på dem, provet skickas in till ett labb och ska vara 100% säkert, lika säkert som hos läkaren... det måste ha gått minst en vecka från då man kan ha blivit smittad tills man gör själva testet, annars kan det visa fel. Gå till en läkare och undersök om det kan vara någonting annat, lycka till!
Om du har följt instruktionerna och tagit 3 negativa prov sedan du senast hade en ny oskyddad sexuell kontakt så har du säkert INTE klamydia. Finns ju andra sjukdomar som ger liknande symtom. Sök vårdcentralen eller någon STD-mottagning!
Svamp ger samma besvär som klamydia, kan vara det du har fått.
Jag har varit hos gyn och läkare, gyn såg inget konstigt och svamp är det inte.
Det är ingen som vill ta tag i det. Gyn sa åt mig att jag bara inbillade mig. Men jsg känner ju själv hur det svider och gör ont. Har haft klamydia för många år sedan och detta är likadana symptom.
En undran... Borde inte typ bakterierna dö på bomullspinnen när den ligger i postlådan typ ett dygn?