4 dagar kvar till fvp, otrolig ångest, hur ska vi göra?
Jag behöver få höra från andra hur ni hade tänkt och gjort i våran sits! Vi gjorde kub-testet för drygt 2 veckor sedan och har sedan dess slitits mellan hopp och förtvivlan. Vi fick 1:74 p.g.a lilla barnets nackspalt som visade 4.2 mm. Vi har lusläst hela internet, pratat med diverse läkare och har kommit fram till att vi har ca 70 % chans att få ett friskt barn, men de där 30 % äter upp mig. Vi har blivit erbjudna fvp som vi tackat ja till och fram till för ett par dagar sedan då jag plötsligt fick kalla fötter och oron för missfall kom krypande mer och mer, fast jag vet ju att risken är större för att vårat barn har ngt kromosomfel än att det ska bli missfall. Av olika skäl kommer vi välja att avbryta graviditeten om det skulle visa sig att det är ngt kromosomfel (inga påhopp om detta TACK, vi har våra skäl som sagt) däremot tänker jag såhär, att om man lägger upp 74 kort på ett bord varav ett är en joker, hur stor är risken att man råker ta just DET kortet, inte stor alls! Så jag är egentligen så otroligt rädd för att det är ett kromosomfel utan mer att det är nåt annat fel med t ex hjärtat. Men jag undrar, med de siffrorna som vi fått, hur hade ni gjort? Min sambo vill att vi gör testet och jag känner mig mest bara livrädd för alla alternativ :( Hjälp mig att tänka klart!