• Anonym

flytt till annan stad.

Min sambo vill flytta till en annan stad som ligger ca 1 timme härifrån 
    Vi hade egentligen bestämt  att vi skulle flytta hela familjen (2 barn.) men har ändrat mig de sista vet inte vad jag ska göra, han känner folk där, jag har alla mina här enda anledningen jag vill flytta va pga jobb.
    Känner att jag kommer bli världens ensammaste människa

Någon som har någon erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden flytt till annan stad.
  • Lilje
    Anonym skrev 2012-10-19 13:09:25 följande:
    Min sambo vill flytta till en annan stad som ligger ca 1 timme härifrån 
    Vi hade egentligen bestämt  att vi skulle flytta hela familjen (2 barn.) men har ändrat mig de sista vet inte vad jag ska göra, han känner folk där, jag har alla mina här enda anledningen jag vill flytta va pga jobb.
    Känner att jag kommer bli världens ensammaste människa

Någon som har någon erfarenhet av detta? 
    En timme är ju inte så långt.  :)  Du kan ju åka tillbaks när du vill.  Jag flyttade till ett annat land, 8 timmars bussresa från alla.  Kände inte en själ utom min pojkvän, som är uppväxt här.

Men det gick jättebra, jag hittade lite olika grupper och träff via nätet, var aktiv och sprang ut och var med folk, sen hittade jag en och annan på dom här träffen jag klickade lite mera med, och började hänga med dom utanom också.  Man hittar nya kompisar om man försöker, men det kräver lite aktivitet, och att din man låter dig vara ute utan honom.

Via jobbet har jag också truffit folk, sen har jag också hittat kompisar via min killes bekantskapskrets.  Om han känner några där, häng med honom när han går ut med kompisar, så blir dom dina också.
  • Anonym

Känns faktiskt bättre efter ditt svar. 
    Har du barn? Hur tog dom de? 
    De e ju planerat att jag ska börja jobba i stort sett med en gång.
     Va sa din familj när du flytta? 

• Lilje

Barnen tog det bra, vi avtalade att vi skulle testa ett år, sen om dom inte gillade sitt nya hem skulle vi flytta tillbaks igen.  Redan första dagen på skolan hittade de kompisar, när året var slut gick båda på olika aktiviteter som inte fanns där vi kom ifrån, och dom gillade sitt nya hem.  Dom var 8 och 10 när vi kom hit, började i 3:an och 5:an. 

Har du familj i hemstaden kan ni ju åka till dom i helger/semester, så får barnen behålla sina kompisar och hemtrakter.  Mina barns pappa bor kvar i Norge, så varje skolsemester åker dom hem till honom.  Första året åkte dom i några helger också, men sen blev det lite stressigt för dom.

Min familj är van med mina nomadväger, jag har alltid flyttat mycket runt.  Har nog inte haft samma lägenhet i mer än max 3 år sen jag flyttade hemifrån som 17-åring.  Dom tyckte det var långt, men blev lugnare när dom fick komma hit och se hur vi har det.  sen älskar dom min pojkvän, det hjälpte mycket.  :)

• Anonym

tack för ditt svar nu har vi flyttat på prov. så får vi se hur de går

• Anonym (ohla)

Jag har flyttat 60 mil hemifrån för att min man har öppnat ett företag, har barn och det går väl så där .. Jag har inte träffat några nya människor och känner mig ganska instängd .. Hoppas du får det bättre

Svar på tråden flytt till annan stad.