• Alby

Jag måste ha levt i förnekelse...

Nästan alla varumärken jag har handlat från har varit testade på djur. Visst har jag vetat att det förekommer, iaf i kosmetikavärlden. Men varumärken som listerine och lux hade jag inte en aning om. Demon

Testar INTE på djur

Mary Kay Beauty The body shop (Ägs numera av Lóreál Paris som utför mycket djurtester. TBS hävdar dock att de inte utför några) Bobbie Brown Clarins Skincare e.l.f cosmetics Nivea IsaDora Andrea international indrustries Matrix BIOLAGE Victoria's secret NatuVive Wella

Testar på djur

L'Oreal Max factor Palmolive Gilette & co Neutrogena Colgate Sunsilk Vaseline Garnier Dove Clearasil Maybelline

Hårfärgsprodukter från företag som INTE testar på djur

Hellen MOOD Schwarzkopf

Hårfärgninsprodukter från företag som TESTAR på djur

Garnier L'Oreal Wella

_____________________________________________________________________________________________

Här är några av dem vanligaste produkterna i affärerna runt om i Sverige som använder sig av djurtester.

Pampers
    Åhlens
    Escada
    Sunsilk
    Veet
    Colgate
    Rexona
    Maybelline
    Lancôme
    Head and shoulders
    Biotherm
    Maxfactor
    H&M
    Clearasil
    Dove
    LO’real
    Garnier
    Gilette
    PizBuin
    Axe
    Neutrogena
    Braun
    Vaseline
    Covergirl
    LUX
    Listerine

• Svar på tråden Jag måste ha levt i förnekelse...
  • Alby
    niagara skrev 2012-10-19 15:28:40 följande:
    Make up store?
    Make up store fanns inte med på listan, men dem testar INTE på djur iaf...

• finallly

Vet inte om detta stämmer men Mary Kay ska börjar säljas i Kina. Måste det inte djurtestat för att säljas där?
    Vet att morsan fick massor av produkter från mary kay av en bekants bekant just för att MK inte kunde svara på den frågan.

Jag kanske låter dum i huvudet men tycker mig ha hört det någonstans. 

• Alby
    finallly skrev 2012-10-19 15:32:36 följande:
    Vet inte om detta stämmer men Mary Kay ska börjar säljas i Kina. Måste det inte djurtestat för att säljas där?
    Vet att morsan fick massor av produkter från mary kay av en bekants bekant just för att MK inte kunde svara på den frågan.

Jag kanske låter dum i huvudet men tycker mig ha hört det någonstans. 
    Du har rätt. Det var idag som jag började googla på djurtestade produkter, jag kan ingenting om detta, men har bestämt mig för att bojkotta alla företag som djurtestar.

Enligt en nyare artikel så såg jag nu att mary kay har börjat att djurtesta.
    http://www.forskautandjurforsok.se/aktuellt/visa/yves-rocher-och-mary-kay-bort-fran-ej-djurtestade-listan 
Svar på tråden Jag måste ha levt i förnekelse...