Tappar tålamodet med bebisen, är jag ensam?
Jag är ensam med min dotter på 6,5mån. Haft henne själv sedan födseln, hennes pappa fick för sig att han "måste få göra annat" , alltså knarka. Så han kastade jag ut. Därav att jag varit själv hela tiden.
Är för stolt för att be om hjälp, men nu gjorde jag de (!) och ska få hjälp me avlastning några timmar till veckan så jag får andas lite.
Men till saken, jag får så fruktansvärt dåligt samvete av att jag tappar tålamodet. Senaste dagarna speciellt. Jag känner ibland att näe, fyfan, jag orkar inte med dig. Känner mig alldeles förfärligt dålig som känner så. Ibland blir jag så less att jag säger åt henne; Men VAD VILL DU? Då börjar hon gråta ibland, och jag får ännu mer dåligt samvete såklart. Känner mig grotesk som tappar tålamodet så. Känns som att de bara ringer gråt o gnäll i mina öron.. Har ju aldrig gjort henne illa, men känner bara att de kokar i mig. När hon somnat känns de bättre..
Sa till henne nyss att jag ångrar att ja skaffa nå barn. Vet att hon inte begriper mina ord, men ändå, hur fan kunde jag kläcka ur mig det där? Såklart jag inte ångrar henne, hon är ju mitt allt!! Hela min värld.
Är jag helt ensam om detta eller är de fler som känner som jag? Ibland måste jag parkera henne framför tvn en stund i sin babysitter så jag får ta mig några lugnande bloss..