• Anonym (`?)

Dottern hostar blod

Min lilla tös är 5 år och vaknade upp för en halvtimma sedan och mådde dåligt, hon började hosta blod och började blöda näsblod. Det har slutat nu och hon har somnat igen, men gjorde jag fel som inte åkte in med henne till akuten? Kan det vara något allvarligt? Hon var så trött så jag ville inte dra henne till akuten och tvinga henne sitta där i flera timmar.

• Svar på tråden Dottern hostar blod
  • Anonym (Chris)

Du bör nog ringa rådgivningen omgående. Kanske dags att ta saker på lite större allvar?

• Angels

Ring 1177 och prata med dem så ger de dig råd om vad det kan vara och vad du bör göra.

• Anonym (`?)
    Anonym (Chris) skrev 2012-10-20 01:09:01 följande:
    Du bör nog ringa rådgivningen omgående. Kanske dags att ta saker på lite större allvar?

Glömde tillägga, har redan pratat med sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag skulle hålla henne under uppsikt om det började igen.
  • Anonym (Chris)

Bra där. Ring igen om det händer igen. Kan aldrig vara bra att spontant hosta/blöda näsblod när man sover. En sak om man är otroligt utmattad fysiskt.

• Anova

Om hon blöder näsblod kan ju en del av blodet åka ner i luftstrupen och hon hostar upp blodet. Inget värre med det. Näsblod behöver inte betyda något allvarligt.

Som sagt, håll koll, men var inte orolig, din dotter är säkert okej.  

• isabell99
    Anonym (`?) skrev 2012-10-20 01:07:23 följande:
    Min lilla tös är 5 år och vaknade upp för en halvtimma sedan och mådde dåligt, hon började hosta blod och började blöda näsblod. Det har slutat nu och hon har somnat igen, men gjorde jag fel som inte åkte in med henne till akuten? Kan det vara något allvarligt? Hon var så trött så jag ville inte dra henne till akuten och tvinga henne sitta där i flera timmar.
    Det kan ju vara så att hon blödde näsblod och att en del av blodet hade kommit ner till halsen så hon fick hosta och vaknade. Jag tror att detta är mer sannolikt än att hon hostade blod, alltså att blodet kom från lungorna eller något annat hemskt. Men självklart ska du ju kolla henne lite extra tycker jag. 
  • Anonym (`?)

Okej tack så mycket, nu blev jag betydligt lugnare, ska hålla extra koll på henne.

• Anonym

Min son blöder ofta näsblod i sömnen. Om det råkar sammanfalla med en förkylning så är både snoret och hostan blodig. Håll koll, men det behöver absolut inte vara nåt allvarligt.

• The Doctor
    Anonym (`?) skrev 2012-10-20 01:10:04 följande:

Glömde tillägga, har redan pratat med sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag skulle hålla henne under uppsikt om det började igen.
    Menar du på fullaste allvar att du värdesätter svaren här högre än Sjukvårdsupplysningen? Vad är vitsen att posta här när de redan sagt att du inte behöver åka in?
  • Anonym

Hade mitt barn börjat blöda näsblod och hostat blod så hade jag åkt in oavsett vad sjukvårdsupplysningen sagt.

Svar på tråden Dottern hostar blod