• timglas118

Fruktansvärd hosta, kan inte sova och ingen medicin hjälper!!

Nu, efter att ha sovit ca 2 h den här natten, sitter jag här med världens panik. Min svåra rethosta (inget slem utan hostar tills halsen blöder) har nu hållit på i flera dagar och nätter och jag blir snart tokig utan sömn!

Det är helt omöjligt att ligga ner längre stunder utan att hosta okontrollerat flera minuter. Har testat tre olika hostmediciner, en receptfri mot rethosta, en receptfri mot slemhosta och nu har jag fått Lepheton-Desentol utskriven. INGET funkar!

Vad beror den här förbannade rethostan på? Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Fruktansvärd hosta, kan inte sova och ingen medicin hjälper!!
  • timglas118

Jag har försökt men det är himla svårt och framför allt obekvämt :/ 

Vill verkligen veta vad detta beror på! Gaah :( 

• Regnig måndag

Seriöst, vill du att vi på FL ska gissa varför du hostar?
    Lungcancer gissar jag dårå.

Sitt upp och sov fastän det är obekvämt och ring läkaren igen på måndag så får de kolla upp varför.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Asivol

Har samma besvär och fick cocliana etyfin (osäker på stavningen) utskriven och den är kanon! Lephethon är bättre om man har slemhosta sa de när jag ringde! Ring och kolla om du kan få cocliana utskriven och hoppas du blir bättre snart!

• timglas118

Jag har precis varit förkyld ja.. Åh tack, kanske ska ringa och fråga efter cocilana då :)

• Elias Bishop

Cocillana-Etyfin. Receptbelagt. Helt klart det som funkar bäst. Tyvärr innehåller det morfin och det förefaller som om många är allergiska mot detta. Fungerar även på barn >2 år. Hade ett barnbarn som höll på att hosta sönder lungorna. Inget hjälpte, så vi provade med ½ ml Cocillana. Efter ca.1 tim hade hostan försvunnit helt och mitt barnbarn (och alla vi andra) kunde sova hela natten utan hosta. Jag vet att man inte bör ge småbarn Cocillana, men när inget annat hjälper och ingen kan sova - så vad skall man göra?

Cocillana-Etyfin
Svar på tråden Fruktansvärd hosta, kan inte sova och ingen medicin hjälper!!